Beppa Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Hei. Har en sønn på snart 8 år. Nesten hver dag klager han over at han har såå vondt i hodet. Er særlig når han kommer hjem fra skolen. Er flink å drikke,sove og spise. Vært hos lege og øyelege å alt er ok ifølge dem. Men må jo være en grunn til hodepinen.. Noen så har noen gode råd?? På forhånd takk
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Storesøster klager ofte på vondt både i bena og i magen. Bena tror jeg er ekte og er voksesmerter. Magen tror jeg oftest er tull. Jeg pleier og si hvis vi skal noe og hun klager på vondt i magen, at vi ikke kan gjøre de hvis hun har vondt i magen. Når hun har gitt seg mange nok ganger så forstår jeg ofte når det ikke stemmer at hun har så vondt som hun påstår selv. Kanskje du kan gi han en paracet en gang han sier han har vondt i hodet, se om det hjelper. Neste gang later du som om han får paracet, og ser om han blir bedre da også. Håper du finner ut av det =)
Jojo x3 Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Kan han fortelle hvor i hodet han har vondt? Og hvordan vondt det er? Små barn kan også ha migrene eller annen hodeverk. Dette kan bli fulgt opp av legen, både med skjema som en fyller ut (for å kartlegge) og av at andre undersøkelser blir gjort. Hvordan har han det på skolen? Trives han?
Lene~mor til tre Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Undersøk om det er flere barn som får vondt i hodet? Jeg hadde hodepine daglig når jeg gikk på skolen, pga dårlige klasserom uten ventilasjon og veldig dårlig luft. Å det blir jo ikke akkurat bedre med masse støy utenom + at dem fyller klasserommene til randen av elever enn hva som egentlig er annbefalt. Veldig mange skoler har like elendige forhold enda desverre...
Beppa Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2009 Takk for svar;) Han trives godt på skolen,så det er ikke det. Har ikke hørt om flere i klassen som har vondt,men skal undersøke saken. Når han har vondt så er det ikke bare tull,synes på hele han att han virkelig har vondt. Tror jeg må bestille en ny legetime for å få undersøkt han mer.
metaMORfose Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Hvis du ser at han har vondt så er det jo bare en ting å gjøre, kontakte lege så dere får utredet ham. Jeg trodde innledningsvis at du ikke var sikker på om han virkelig hadde vondt. ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå