Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Sunniva Kaja Ida Synne Marianne Silje Nina ?? Vi har blitt enige om å velge ett av disse navnene til jenta vår, men klarer aldri å korte ned listen. Hjelp oss???
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Vent til dere ser henne! Så ser dere om hun ligner en Silje eller en Marianne...
Uglebusk Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Jeg synes Synne er finest og Ida på andre plass:-) Veldig fine navn
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 hun er kommet!! men jeg "ser" ikke hva hun bør hete HI
Tommage♀♂ Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Synniva er et nydelig navn, som betyr Solens gave
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Ida eller Sunniva. De andre navnene liker jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #12 Skrevet 8. juni 2009 Kanskje det hjelper å slå opp betydningene av navnene? Så ser dere hvilket dere syns har finest betydning til akkurat deres jente? Er veldig opptatt av betydningen på navn, jeg da, syns det er så fint å vite at barnet har et navn med en fin betydning :-) Sunniva - av sun-gifu sol-gave (gave fra solen, altså, fint, liker Sunniva best jeg :-) ) Kaja - form av Katarina 'renset, ren' Ida - ivrig, iherdig, av et gammelt ord for innsats, arbeid, - noen forklarer det også fra Adelheid: edel og lys Synne - form av Sunniva, sol-gave (kanskje ta det som et tegn på at ett av disse navnene passer :-) ) Marianne - satt sammen av Maria 'sterk,vakker' og Anne 'nådig' Silje - form av Cecilie, blind - (blind for det onde, vil bare det gode) Nina - form av Anna, felles europeisk variant av Hanna-Anna, hebraisk: Gud er nådig, på spansk oversettes nina med 'liten jente'
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #16 Skrevet 9. juni 2009 SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE SYNNE .... Hva med å skrive navnene mange ganger, eller sette opp navnene på forskjellige steder i huset (på lapp) så ser dere hvem dere ikke går lei av. :-) Alle var fine navn, men likte Synne best.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #18 Skrevet 9. juni 2009 takk folkens, vi har endelig bestemt oss HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå