Gå til innhold

Det dunker hardt i hjertet mitt, hopper også over slag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når det hopper over slag banker det i gang i et sinnsykt tempo. Jeg har høyt blodtrykk og går på medisiner for det.. Fikk nye tabletter for 2 uker siden som skulle hjelpe mot høy puls, så jeg lurer på om det kanskje er en bivirkning.. Det er iallefall sykt irriterende og tidvis ganske slitsomt! Det gjør ikke vondt, stråler ikke smerte noe sted.. KAN det allikevel være noe med hjertet mitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du gravid? For i så fall er det helt vanlig å få hjertebank og rask puls. Jeg hadde det, pluss høyt blodtrykk. Hadde hvilepuls på 104.

Skrevet

Nei, jeg er ikke gravid.... :(

Skrevet

Hei. Det høres ut som ekstrasystole. Søk opp det på nettet. Søk også gjerne opp på felleskatalogen.no om medisinen du tar, om dette kan være en bivirkning.

Normalt sett er ekstrasystole ganske vanlig, men siden du tar hjertemedisin så hadde jeg vært ekstra oppmerksom. Kanskje ringt legen din.

Jeg har også vært plaget med ekstrasystoler til tider. Det kjennes ut som hjertet hopper over et slag for så å begynne hurtig igjen, men det er faktisk et ekstraslag som skjer. Og når jeg tar kalsiumtabletter så har jeg merket at de blir verre.

Men søk litt på nett og evt sjekk med legen din du. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...