Marianne87 Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Skal ha planlagt keisersnitt nå på torsdag.. I uke 34+1.. Grunnen er ekstrem undervekt hos meg (pga hyperemesis hele svangerskapet) og at babyen har lagt på seg lite og er nå en del i minus på vekstavvik... I helga fikk jeg beskjed om at nyfødtintensiven var full i helgen og at hvis den fortsatt var full torsdag så kunne de ikke ta ut barnet med ks på sykehuset den dagen... Er det noen som vet hva som skjer da? Blir en sendt til et annet sykehus eller prøver de å vente å se om det blir ledig på det sykehuset en tilhører? For er jo litt vanskelig å vite hvor fort det blir ledige plasser på den avd.. Er det vanlig at det er fullt på sånne avdelinger?? Må si det er ekkelt at det er så mye frem og tilbake og ikke mye å forholde seg til... Men jeg skjønner jo at de ikke kan noe for at det ikke er plass til flere der...
eelene Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 hei:) har ikke opplevd d du har, mn vi lå 3mnd på nyføt intensiv me vår sønn når han ble tatt me keisersnitt i uke 35.. så av erfaring så kan æ si d at d ikke e uvanli at d e fult på nyfødt intensiv avd.. d e veldi opp å ned å kommer ann på plass t plass.. vi va i tromsø.. om d er fult blir man flyttet til nærmeste plass kor de har mulihet til å ta best muli vare på ongen ut fra situasjon.. når vi lå på nyfødt intensiv i tromsø be vi aldri flyttet pga sykdommen t min sønn, mn d var mange som f.eks va fra alta som måtte dra t hammerfest, nån måtte kansje dra t bodø osv.. d er fritt sykhusvalg, så du har noe du skulle sakt!! e kansje ikke så mye hjælp i dette, mn greit å vite affal:) lykke til uansett;)
Marianne87 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2009 Ja det med at det er fritt sykehusvalg vet jeg. Men bare lurer på om jeg da må evt inn på et nytt sykehus til ny full vurdering eller om legene i fredrikstad da kan sende inn papirer på at jeg har keisersnittdato den dagen og at vi kan møte opp samme dato, bare i oslo i stedet for fredrikstad?? Tenkte kanskje at de mener siden det er planlagt keisersnitt at det ikke er "akutt nok" til å sende meg til et annet sykehus og at jeg bare må gå å vente på en ledig plass på nyfødt liksom.... Babyen min er jo ikke i noen fare mener de, fordi den vokser bittelitt hele tiden, selv om den har gått sakte men sikkert fra - 3% vekstavvik til - 27-29%... Er helsa mi de tenker mest på tror jeg (veier 46 kg nå, er 1.65 høy) og ser ut som det beinrangelet.... Og vekta bare synker... Så en ukes venting til vil være enormt tøff for min kropp og min helse... I tillegg til at de ser at babyen får mindre næring også...
eelene Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 sånn sett, så enge de ikke mene d e akutt så kan man jo vente! eller du kan høre me fastlægn va han/hun mene.. har ei vænninna som hadde samme probleme! ho skulle ha keisersnitt pga tiliere problemer osv.. mn ho måtte fø vanli t slutt... mn d er jo en anna sak.. mn ho bare gikk ned å ned i vekt når hun var gravid.. mn så lenge du å ongen har d bra e d d viktigste, mn om du e usikker så ville æ om d hadde vært mæ snakka me fastlægn om d!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå