Gå til innhold

Noen som har barn som har tatt EEGundersøkelse her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt skal utredes for epilepsi, og skal ta EEG imorgen. Lurte litt på hvordan det utføres? Må ha sitte helt i ro under hele undersøkelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tatt med vesla vår. De er kjempe flinke på sykehuset, tror ikke hun trengte sitte i ro mer enn 15 min. og da var det ei som underholdt henne hele tiden ( og vesla mi er AKTIV for å si det sånn...

Skrevet

Frøkna vår har tatt det 3 ganger.

De 2 første gangene lå hun 20 min.Første gangen sov hun mens andre gangen var hun helt hysterisk...var bare 10 uker da så var ikke så lett å vite hva hun ville.

De som jobbet der ble skikkelig oppgitt over oss...

Men man trenger ikke sitte helt stille,så lenge ledningene ikke blir dratt ut eller rørt for mye på.

Lykke til!!

Skrevet

Hehe, min gutt er også AKTIV, så er litt spent på hvordan det blir ja.. Men godt at de ikke trenger å sitte helt i ro. :P

Skrevet

Jeg har en sønn som har epilepsi, vi har vært på mange eeg. Det er 3 forskjellige typer som er utført, 20 min hvor han sitter stille, så har du noe som heter søvndeprimert (tror jeg) man er da våken fra 3 på natta, dette er for at man skal sovne under testen, testen varer da ca 1 time, men man må sovne. Så har du 24 timer eeg. Hvor ledningene går i en sekk man har på ryggen og man kan gjøre "nesten" vanlige ting.

Ledningene er jo ikke så veldig lange, men han satt oppreist i senga å kikket på leker og i bøker, på den 20 min.

Skrevet

Han skal sikkert ha den på 20 min.

Tror ikke det er så mange som begynner rett på de andre.

Har dere vært på SSE?

Skrevet

2 gutter og ei lita jente:): Hvordan fikk dere mistanke om at han hadde epilepsi?

Det stod på arket at det kom til å ta en times tid, så regner med det er 20 min ja.. Var snakk om søvndeprivert, men de ville begynne med den i våken tilstand først.

Hva er SSE?

Skrevet

spesial sykehuset for epilepsi.

Skrevet

Nei, ikke ennå. Vil vel se om det er grunnlag for å tro at han har det først. :)

Skrevet

Jeg fant han i sengen en morgen da han var 2,5 år, han virket rar/fjern. Klarte ikke å snakke. Tok han opp å satte han på gulvet, men han falt sammen. Han hadde da sitt første store anfall. Full fart inn til sykehuset og eeg undersøkelser og ct, men de fant ingen ting. Han Kom seg mer og mer utover dagen. Kastet opp en del så de trodde det var magevirus.Dette var i september, men vi fikk ikke bekreftet epilepsi før i desember. Etter det første anfalle viste vi jo ikke hva det var og legene sa vi måtte følge med på om vi så noe anderledes enn før. Vi oppdaget at han smattet en del og kunne plutselig kaste opp uten grunn. Da de endelig fikk resultat på eeg var det kun i 60 sekunder, vi var på flere før de fant noe,den epileptiske aktiviteten var i svelg og syns området. Han får synsforstyrrelser som gjør at han kaster opp. dere har kanskje vært på undersøkelsen nå, hvordan gikk det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...