Gå til innhold

Bihulebetennelse/influensa......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er syk på dag nummer tre nå, er 21+5.... tror ikke feberen er så høy, men er potte tett, slapp og en skikkelig dundrende hodepine.... Har ikke tatt nesespray eller smertestillende. Er bekymret for pia mi i magen? Bør jeg kontakte lege..? Eller er det best å la det gå over av seg selv? Vet dere om det kan skade babyen at jeg er så tappet for energi..?

Takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp Fenumax på helsekost. Jeg slet veldig med bihulebetennelse i forrige svangerskap, og det hjalp faktisk veldig. Fenumax er litt dyrt (ca 200kr) for en boks, men lurt å ha i skapet:) Tror det bare inneholder "sunne" ingredienser. Bl.a. timian.

Skrevet

Det finnes nesespray som gravide kan bruke (hør på apoteket), selvfølgelig skal ikke bruken overstige mer enn 10 dager, men sånn er det med alle. Også er det lov å bruke paracet. Jeg har slitt med mye sykdom under svangerskapet og i tillegg allergi, jeg har brukt både paracet og nesespray da legen har sagt dette er helt greit når det er ille for meg. Ved infeksjon har jeg fått penicillin ( det finnes typer gravide kan gå på, dette vet legene) Jeg ville kanskje ha sett ann en dag eller to hvis ikke symptomene blir bedre ville jeg tatt en tur til legen, mulig du må ha penicillin.

Beben i magen har det bra, jeg var også bekymret for dette, men faktisk så har den den veldig bra har alltid lege og jordmor sagt til meg, det er du som sliter selv om det er helt jæv.... til tider.

God bedring

Skrevet

Takk for svar:-) Godt å høre at babyen har det bra...det er det som er viktig så skal jeg holde ut jeg:-) Skal snakke med legen om det ikke blir bedre på ett par dager.

Skrevet

Jeg har vært slapp og har hatt en fryktelig hoste i over to uker nå, litt forhøyet crp og litt lav blodprosent, så ikke akkurat i storform kan man si. Dustlegen på legevakten skrev ut hostasaft med morfin i til meg, den har jeg selvsagt ikke tatt. Siden crp ikke var veldig høy har jeg heller ikke fått penicilin eller noe, bedre å ta tiden til hjelp. Det er greit når man får en forsikring fra en proff om at den lille i magen har det bra. Det er uansett slitsomt å ikke være i form, men enklere å talke da. Har du feber syns jeg absolutt du skal kontakte legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...