Gå til innhold

cerazette vs spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fødte for seks uker siden, og det er på tide å begynne å tenke på prevensjon... Legen anbefalte meg i dag cerazette... hun nevnte også spiral.. lurer på hva slags erfaringer dere har med cerazette og spiral (hormonspiral eller kobberspiral)... Det kunne hjulpet meg å ta en avgjørelse :-)

takker for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil fraråde deg cerazette på det sterkeste! Meg og flere jeg kjenner har vært plaget med mer eller mindre konstante blødninger pga disse pillene. Jeg ble også deprimert av dem. Skal ha spiral denne gangen!

Gjest biss med twins
Skrevet

Jeg ble gravid på første hormonspiral og spontanaborterte og andre hormonspiral måtte opereres ut. Cerazette ga meg to nydelige tvillingjenter;-D

Jeg vil prøve P-stav neste gang..

Skrevet

Jeg har inntil 2007 brukt Cerazette og har vært veldig fornøyd med dem. Jeg byttet fra P-plaster da plastrene gav meg migreneanfall. Jeg merket ingen problemer med Cerazette i det hele tatt, bortsett fra litt sporadiske blødninger i begynnelsen, før blødningene stoppet helt. Perfekt for meg i alle fall, og jeg vil helt sikkert begynne på de igjen etter at jeg forhåpentligvis klarer å få til en graviditet en gang (vi sliter litt og har hatt 2 spontanaborter siden vi begynte å prøve i oktober 2007).

Skrevet

takk for svar..

Noen andre med erfaringer?

HI

Skrevet

Hormonspiral er helt topp! Mister mens! Har hatt min i snart 5 år og skal uten tvil sette inn en ny.

Det er svæææært sjelden at men blir gravid med h.s hvis den er satt inn riktig.

Skrevet

jeg har hatt kobbespiral i snart 4 år, skjønner egentlig ikke hvordan jeg har holdt ut. eneste positive er at den faktisk funker som prevensjon.

jeg har hatt:

sterke mens smerter

veldig, veldig mye mens (grønn ob i 4 av dagene)

uregelmessig mens (vet aldri når jeg får det)

lenge mens (varierer litt da men min 6 dager max 9 dager!!! )

ville ikke anbefalt kobberspiral, men vi er jo veldig forskjellige da.

Gjest biss med twins
Skrevet

Jeg vet om tre andre som også har blitt gravide på hs. Men ift til å sette inn riktig, anbefaler på det sterkeste å ikke gjøre det hos fastlege. Gynekolog har mye bedre greie på det, og tar innv ultralyd i sammenheng.

Har ikke hørt om noen som har måttet operere ut etter å ha satt inn hos gyn. Og jeg trålet masse info med Pasientombud og Pas.skadeerstatning og advokater og greier..etter at legen min stakk HELE rett gjennom livmoren under innsetting. Den vokste seg inn i buken og det ble en stor operasjon, nytt keisersnitt. Jeg forteller det bare fordi jeg ikke ante at det gikk an, men hadde ikke dratt til fastlegen dersom jeg visste om det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...