Gå til innhold

Hvor mange bikket 90 kilo ved fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde jeg store planer om å unngå, men om ikke dette krapylet kommer ut snart kan det komme til å skje:(

Første mål var å ikke bli tyngre enn min mann. Det skar seg for fire uker siden. Nå er nytt delmål å holde seg under 90, og da har jeg tre kilo å gå på.

Jeg vet at man ikke kan styre dette når man spiser normalt sunt, men jeg forbeholder meg likevel retten til å sutre litt over min tiltakende fedme (forhåpentligvis situasjonsbetinget og forbigående).

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hehe, jeg bikket det glatt. Men jeg kastet opp ganske mye på slutten også så jeg stoppet opp i vekten så jeg slapp heldigvis å bikke 100 :-/

Husk at det også ikke er uvanlig at man får litt vann i kroppen på slutten.

Skrevet

Jeg.

men 14kg forsvant innen to uker, så var en hel del vann.. De resterende 15 kiloene har jeg kjempet imot med blod svette og tårer, tok meg 2 år, men nå er de heligvis borte vekk.

Skrevet

Bare slapp helt av du, det blir ikke værre enn meg...

Jeg var 64 kg da jeg var 8 uker på vei (første legekontroll, jeg vet ikke om jeg hadde lagt på meg noe til da, pleide ikke veie meg før)

Siste kontroll hos lege 9 dager over termin veide jeg 103 kg!!! Jeg fødte 14 dager over termin, å hadde sikkert lagt på meg enda litt til de siste dagene.

Da jeg dro hjem fra sykehuset var jeg gådd ned 19 kg, etter 2 mnd hadde jeg 5kg igjen, å det har jeg fortsatt.

Jeg spiste foholdsvis sunt, koste meg med snop i helgene.

Ellers spiste jeg normalt vil jeg si, men ganske mye større porsjoner enn vanlig. Jeg prøvde å få gått meg en tur hver dag, men ellers var det dårlig med trim.

Håper du føler deg LITT bedre nå, med tanken på at noen har vært myyyye værre enn deg :)

Skrevet

Kan legge til at jeg ikke har gjort noe spesielt annet enn å spise som vanlig og gå trilletur hver dag. Så jeg har vært heldig og kiloene har gått lett bort :)

Gjest biss med twins
Skrevet

Jeg bikket så det suste etter:-) 60 kg da jeg ble gravid, 103 kg dagen før keisersnittet. Og keisersnittet var i uke 29+3!

Skrevet

Jeg gjorde nok det, ja... Siste måling var 89,2kg, men jeg veide meg ikke den siste uka før han ble født, så jeg tippet sikkert 90. Sånn blir det når jeg veide 5kg for mye i utgangpunktet, og i tillegg legger på meg 20kg pga dilla på vafler og cola... *sukk* Er nå nede på 74, og har håp om å nå 65 igjen en gang i tiden.

Skrevet

Veide ca 58 da jeg ble gravid - kom opp i 90 to uker før termin og da sluttet jeg å veie meg...

;)

Mye vann i kroppen da.

Skrevet

biss med twins: Hadde du svangerskapsforgiftning da, eller? Masse vann i kroppen?

Skrevet

Du er i alle fall heldigere enn ei anna ei her på skravle nå,- hun skal visst ha KS i uke 34 pga ekstrem undervekt pga hyperemesis hele svangerskapet og at babyen er en del i minus på vekstavvik.

Selv gikk jeg over 90 kg i begge svangerskapa, tenkte ikke noe særlig på at jeg gjorde det. Nærma meg 100 på sistemann, men var bare glad jeg fikk i meg næring selv om jeg spøy halve tida.

Gjest biss med twins
Skrevet

Ja, jeg hadde jo alvorlig forgiftning da;-) Og spydde som en gris fram til uke 28, så det var vel ikke snopet som gjorde det store utslaget.

Skrevet

Huff, skummelt. :( For min del var de fleste av kiloene fett pga usunne cravings, det er vel tross alt bedre enn svangerskapsforgiftning! Selv om det tar en stund før kiloene går av, da...

Skrevet

bikket så vidt 90 kilo ja, men tok av 13 kilo bare de første dagene etter fødselen. så det var en del vann da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...