Gå til innhold

mat + 5 mnd


MammaTilTheo<3

Anbefalte innlegg

Hvor mye mat gir dere babyene deres på 5 mnd!? Har dere begynt med de middagsglassene?

 

Min får følgende:

pupp på morgenkvisten

pupp før lunch

flaske + en boks fruktmos til lunch

pupp

grøt til kvelds og pupp om han vil ha.

 

jeg ska slutte å amme, også skal jeg begynne med grøt på morgenen, så da blir det mindre melkdrikking=)

godt at de kan begynne å spise mat syns jeg, var litt lei av å bare amme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille gutt spiser ekstremt mye mat.. Har nesten vært litt bekymret til tider.. Snakket med moren min om det, og hun sa at så lenge han sier ifra når han er mett, så er det bare å gi til han sier stopp.

Vi begynte med grøt da han var 4 mnd.. Da pleide han å først amme, og så kunne han smelle i seg 230 ml mme.. Så resten av natta brukte jeg på å skifte bleier.. Slitsomt!!

 

Nå ammer jeg når han våkner (rundt 6)

grøt+frukt (kl7-8)

ammer+grøt+frukt (kl11-12)

ammer+middag (spiser nå et helt middagsglass!!!) pluss frukt (kl15-16)

Grøt+frukt (kl18)

ammer (kl23-24

Han spiser 1-2 ganger på natta i tillegg (mm)

 

Han har store grøt posjoner (nesten mer enn et middagsglass)

Det som er helt utrolig er at man virkelig ikke ser at han spiser så mye!

Som fysioterapeuten sa da vi var der for et par uker siden "det første jeg må si er at han har helt perfekt kropp, ikke for tykk og ikke for tynn)

Nå er denna gutten ekstremt aktiv, og det er vel derfor han spiser så mye..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å gi prinsessa mer og mer mat nå. Hun nærmer seg snart 6 mnd, så hun trenger nok den ekstra energien og næringen! Har ikke ammet henne, bare morsmelkerstatning fra flaske.

 

Hun får i løpet av en dag:

Frokost(kl. 08.00): Flaske med melk(200ml) og et halvt glass med sviskemos.

Lunsj(kl. 12.00): Flaske med melk(130ml) og en most banan eller et beger med fruktmos.

Middag(kl. 16.00): Flaske med melk(130ml) og et glass med 4mnd grønnsakspure. (evt. sviskemos til dessert)

Kvelds(kl. 20.00): Flaske med melk(120ml) og en posjon med grøt. (evt. sviskemos eller fruktmos til dessert)

Prøver også å få i henne litt vann iløpet av dagen (hun er ikke så veldig villig til å drikke vann alltid...).

 

Synes det er veldig artig å gi henne mat og prøve ut nye smaker, får en del morsomme grimaser... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til at hun ikke spiser noe i løpet av natten, hun sover fra kl. 20.30 til kl. 07.30. Hvis hun våkner iløpet av natten får hun bare litt vann fra koppen sin, så sovner hun igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...