Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Hun har mange lyder og skravler i vei, men hun har ingen antydninger til noen ord enda.... Er det normalt? Trodde liksom de første orden skulle ha kommet nå jeg... Ungene til de jeg er på barsel gruppe med har hatt sine første ord for lengst...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Det er helt normalt, hun er bare ikke en av de aller tidligste! Når hun har mange lyder og viser skravle interesse, er det kjempe bra. De første ordene er nok ikke langt unna!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 kan godt være at hun har ord, men at du ikke skjønner det Vi brukte laaang tid på å skjønne at "gak" var takk. Og at babba var pappa Jenta mi har ikke så mange ord hun heller, hun sier mamma, babba/pappa, gak/takk, der og lager litt lyder når hun leker med biler med broren (brrrooooom, og ba-bu-ba-bu når hun leker med brannbil). Hun er forøvrig 16 mnd, og vi har faktisk jobbet mye med språket siden hun har en storebror på 3,5 år som har dårlig språk. Enkelte barn er ikke gode i språk, de er gode på helt andre ting Jenta mi er for eksempel kjempeflink til å gå og løpe:)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Takk for svar! Ja, ordene kommer vel etterhvert, men jeg kjenner at jeg har begynt å vente litt på de... men jeg får vel smøre meg med litt mere tålmodighet. Det nærmeste ordet hun kommer med er "mamma" men hun sier mamamamama flere ganger etter hverandre og hun sier det ikke til meg, hun henvender seg aldri til meg da hun sier det.....
Løvinne77 Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Akkurat samme med lillesnuppen her. Han har nå nettopp fylt 16 mnd og sier "Dæ" (der), "pappa" (men ikke mamma..grrrrrr...), "se", "Ro ro" (som betyr at han vil synge ro, ro til fiskeskjær) og "aaaade" (hadet). Det er ikke mange ord og vi har vært veldig utålmodige i det siste men nå babler han masse så det virker som han er blitt litt interessert i det nå. Han har de siste 3 dagene også fått opp interessen for å gå, hittil har han bare villet krype selv om han kan gå korte avstander (2-3 meter). Jeg tror nå alle unger er forskjellige og vi får bare la dem få den tiden de trenger og være stolt av dem når de gjør fremskritt (og ellers også )
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 snuppa mi sier heller ikke mamma, men mammamaa Men etter hvert skjønte vi at det var meg hun snakket om/til:) Ellers ville jeg ha sagt "Ja? jeg er her" når jenta di sier mamamamama. Det kan godt være at hun prøver seg på å si mamma, fordi dere har sagt det mange ganger, og hun har skjønt at mamma er noe viktig, og da kan det være greit at dere viser hva mamma er
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Lillebror er 22 mnd, og han snakker ikke enda. Han kan si mamma, og et eller annet som betyr traktor, ball, tåda (tær på dialekt), han sier et eller annet for mer (som i mer mat), han sier ja og nei og noen få til. Han er skikkelig sein da.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Min på 15 mnd sier maaaamaaaa og paaapaaa og dæh til alt annet Han lager også masse lyder uten at det kommer flere ord. Venninnen min sier at jenta hennes var akkurat likedan, men da hun begynte i barnehagen eksploderte språket hennes og nå prater hun non-stop. Får bare bruke tolmodighetskremen frem til barnehagestart ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå