dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Frøkna vår går på diett og kan derfor ikke spise "vanlig" mat. Forventes det alikevel at gjestene skal få alt som hører til i en barnebursdag? Bursdagsbarnet får uansett ikke spist det samme som gjestene. Jeg tenker å ikke gjøre maten/kakene til så stor del av feiringen og heller lage små poser med ting til barna. Er det teit? Nå er jo barna små siden det er 1årsdag,men tenker litt videre også. Er det greit at man bare får en pølse og en ispinne f.eks?
Fire småtroll Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 I det forrige barneselskapet vi hadde her i huset var det bare et fat som ble tomt, det var det med vannmelon og druer på... Hva slags diett går datteren din på da, er det noe som er veldig dyrt? Hvis ikke kan du vel servere "hennes" mat til hele selskapet? Du har vel noen alternativer til kosemat for henne også...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Jeg mener bare at man får ta det man får i en bursdag. Barn har jo veldig tidlig en oppfatning om at i bursdag får man kake, men Daniel f.eks spiser kun noen få "smuler" før han går ned og leker igjen. Det er ikke maten som er det viktigste. Før han går i bursdag så sier han: Idag får jeg kake siden det er bursdag, men allikevel er ikke kake noe av det han syns er så spennende.. En pølse og ispinne syns jeg også høres helt greit ut, med små poser med ting til barna. Det viktigste er at barna har det gøy, ikke hva de får.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2009 Spørs om de andre liker det hun kan få.Hun skal ikke ha karbohydrater, dvs bla ikke sukker,og de fleste barna er vel vant til at is og kaker smaker søtt. Har ikke prøvd å lage is til henne enda,men er den god går det jo an å lage den til alle.Kan bruke litt kunstig søtning. Hun kan ikke spise frukt og skal ikke ha mellommåltider.Dva at om hun skal få kake/is må dette trekkes fra et måltid. Er ganske streng diett. Men jeg tenker at barna godtar det de får og hvis noen reagerer på noe så vi heller forklare hvorfor vi har det sånn.Men de er jo såpass små enda.
max32 Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Går nok helt greit nå når hun er så liten. Men når hun blir større 5 + kan det kansje bli litt rart. barna kommer ofte sulten til et selskap. 1 pølse er ikke så mye å spise da. Kansje lurt å informere om at barna må spise litt hjemme før de kommer.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2009 Ja,det er kanskje ikke så dumt. Vet jo ikke hvordan det blir og hvordan hun reagerer når hun blir større men jeg synes så synd på henne som ikke kan spise det samme som de andre. Kan jo være hun ikke bryr seg heller,siden hun alltid ar hatt det sånn.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Vi var på "pølsebursdagsfest" for litt siden. Ble servert pølse og brød og lomper med tilbehør. De hadde ei sjokoladekake og ei form med gele. I tillegg hadde de ordnet med poser med snop som de fisket over verandakanten. Det er jo fint å heller ha noe annet enn snop i de posene feks. Var ingen som savnet noe der i alle fall. Og vi hadde fått beskjed om at det var pølsefest på forhånd så da visste alle hva som ble servert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå