Gå til innhold

HAR JEG TV-SIGNALER IMORRA?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står på nettet at det analoge bakkenettet stenges tirsdag 9.juni her i Vest-Agder. Betyr det at jeg ikke har tv imorra....?

Vil jo se frustrerte fruer...... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, dette har du vel visst i et par år nå? Har du ikke parabol eller kabel så har du ikke signaler nei

Skrevet

Stemmer som Tommage sier.

Men dette er vel ikke nytt eller?

Vi byttet ut analog høsten 2007.

Skrevet

Hvorfor har du ikke kjøpt deg en boks?

Ved binding med utvidet kanalvalg, så mener jeg du får boksen billig:)

Skrevet

Med mindre du kan få inn analogt nett fra andre fylker, er nok fjernsynet ditt dødt i morgen kl 1201. Boks kjøpes hos nærmeste TV-forhandler og koster deg 1000-2000 kr (etter type, fritt valg, TV-kvaliteten er den samme, det er "ekstrautstyret" som avgjør prisen) oom du bare skal ha NRK/TV2. Kjøper du kanalpakke fra Riks-TV (to-tre hundre kroner måneden) og binder deg i 12 eller 18 måneder får du boks (den billigste) med på kjøpet. Og du trenger EN BOKS (og evt ett kanalpakkeabonnement) for hvert TV i huset du vil ha i live.

Og ikke ta for gitt at boksen finnes på lager hos nærmeste forhandler. Flere forhandlere er utsolgt og får ikke en nye bokser på en uke eller to... For du har nok sovet i timen. Datoen har vært varslet, gjentatte ganger, i over ett år. Men du blir neppe alene om å ha sovet i timen....

Et tips med på kjøpet. Det finnes flere typer godkjente bokser. Den billigste av Grundigs to bokser har vist seg å være den mest driftssikre.

Skrevet

Hehehehe... dere er nå søte også da ;)

Først og fremst: tusen takk for svar! Da blir det ingen Frustrerte Fruer på meg imorra... ;)

Dernest: jeg har ikke sovet i timen, og har vært fullstendig klar over at jeg blir uten tv i noen uker. Står nemlig på flyttefot, og dit jeg flytter til, er det parabol. Derfor har jeg ikke giddet fikse no boks ellerno her, når det bare er snakk om noen få uker. Men tidligere idag begynte jeg altså å under litt over om tv-signalene varer dagen ut imorra, eller om de blir stengt iløpet av dagen... og derav mitt spørsmål!

Takk for svar! F.o.m. etter leggetid ikveld er jeg tv-løs noen uker... og jeg må ærlig si jeg gleder meg litt! Har tidligere vært uten tv-signaler i over 1 år, og syns faktisk det var herlig befriende.. :D

HI

Skrevet

Følger det dekoder med parabolen du skal flytte til da?

he he he, for ellers kan du få greie på hvor de selges.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...