¤A-09¤ Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Har en del spørsmål ang HIPP-mme da jeg akkurat har byttet fra Nan. Blir det helt feil å ha vann på flasker som jeg varmer til ca. drikketemp i mikro for så å ha i pulveret? Er jo vant til at pulveret skal blandes ut i 40 grader med Nan, men ser jo at på Hipp sin står det 50-60 grader. Mini her er litt treg når han spiser noen ganger siden han gjerne sovner midt i måltidet; hvor kald kan jeg egentlig la den bli før jeg må lage ny? Siden han spiser mellom 120 og 140 ml lager jeg til en posjon med 145 ml Hipp. Hvordan blir mengdeforholdet varmt-kaldt vann+pulver når jeg skal tilberede dette uten mikro og få riktig temp? Og hvordan gjøre dere det enklest og sikrest mulig? Mange spørsmål, men er ny flaskemams:-)
Stoltest Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Hmm, jeg blander med varmere vann som jeg bare kjøler ned etter at jeg har blanda ved å holde flaska under springen.. Bruker Hipp jeg òg. Skal kanskje ikke gjøre det sånn...?
Alle gode ting er 3:) Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Sånn som jeg gjør det (som sikkert mange syns er så ille og så feil.. men men:) Koker vann i vannkokern, måler opp nok vann til X antall flasker og tar det over i en kjele. Tar i en klæsj malt extrakt, og tilsvarende skjeer pulver til antall flasker. Visper det godt og heller over på flasker og sette i kjøleskapet. Er sikkert ikke helt ''lov'' å gjøre sånn, men det fungerer fint her, de har ikke vondt i magen eller slikt. Lager alltid maten på kvelden etter de har lagt seg, så har jeg ferdig for neste dag. Bare varmer det i en kjele når de skal ha mat. Men hvis de bare spiser litt og er trege, så gir jeg aldri maten mer en 1 time etter den ble oppvarmet.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 jeg har alltid gjort det på denne måten og jeg har prøvd nan, hipp og collett; koker vann i vannkokeren, avkjøler vannet litt i flasken og tar oppi pulveret og avkjøler enda mer under kaldt vann til det blir kroppstemperert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå