Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Jeg røyker i smug i en alder av 32...!!! Ingen vet at jeg røyker bortsett fra mannen min...skikkelig teit, men jeg røyker ikke mer enn en tre-fire om kvelden etter at barna har lagt seg og dette i perioder bare, perioder hvor jeg ikke har det helt bra, depper og sånt. Nå tok jeg meg nettopp en røyk utafor huset og siden naboen har klippet hekken sin for noen dager siden, oppdaget jeg plutselig at de satt og så meg. Følte meg oppdaget liksom, ikke at det har noe å si, men av en eller annen grunn følte jeg at jeg ble ferska!!! Jeg skjuler det for alle fordi jeg sluttet for en fire år siden, og begynte igjen for et års tid siden, og orket ikke at noen skulle vite. Men jeg har jo lov til å gjøre akkurat det som passer meg, har jeg ikke? Så hvorfor føler jeg det som om jeg er 14 og smugrøyker???
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Hihihi,høres ut som meg, jo! Jeg sluttet lenge mens jeg var gravid, ammet osv, og mannen min sluttet for MIN skyld da jeg ble gravid. Og nå har jeg altså begynt å smugrøyke, for mannen min også! Jeezuz... Har ikke hjerte til å si jeg har begynt igjen, ettersom han sluttet for MIN skyld... Og ingen andre vet om det heller, mamma tror jeg sluttet for 6 år siden, høhø....
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Da er jeg ikke alene da jo!! Føler liksom at folk ikke synes det passer seg å røyke når man har små barn, har fått en del kommentarer på det. Mange som er skikkelig motstander av røyk synes røykere er helt teite (bl.a svogeren min), men det er jo min kropp og mine penger. Og så lenge jeg ikke bryr noen med det..... Men jeg synes det er litt barnslig at jeg skjuler det, jeg tør jo dermed ikke stå opp for det jeg mener....! Samtidig har jeg ikke behov for å røyke mye og koser meg liksom litt med røyken om kvelden bare, så folk trenger ikke vite det. Men jeg skvatt til når jeg så naboen, jeg sa ikke hei eller noe og ventet bare på at denne røyken skulle bli ferdig så jeg kunne gå inn igjen....
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Smugrøyker for bestemor. Noe som kan være fryktelig slitsomt fordi hun kommer på uventet besøk flere ganger i uka...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Jeg, eller vi, smugrøyker også litt. Men vi tar bare en røyk en gang i blant da. Ikke hver dag, ikke hver uke engang.. Men skjønner hva du mener, føler seg liksom ferska;)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 jeg røyker ikke nå,men det er faktisk kun fordi jeg er gravid,hoho!Veldig få som vet om det og foreldrene mine tror ikke jeg har SMAKT røyk engang.....uff føler meg utrolig teit på fester og sånn og det er noen der som "ikke må vite" at jeg røyker for det kan komme videre:)))) hihi.Flaut når man nesten er tredve...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Ja,akkurat som om man har gjort noe galt....men hallo! Jeg har jo ikke det, og det har jo ingen noe med, hva jeg gjør, så lenge det ikke er ulovlig eller uforsvarlig..! Men er det ikke litt bevis på dårlig selvtillit, at man ikke tør å stå for det man er, å føle det slik overfor andre?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Jeg smugrøyker for svigers, hadde dødd om de fant ut av det :/ Min egen familie får ta meg som jeg er, men svigers er så veeeeldig fine på det.. Røyker heller ikke mye, 2-3 om dagen kanskje. Er også 30!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Ok, jeg skjønner at vi er flere om det. Godt å høre. Etterpå skal jeg ta meg en til og blåse en lang mars i om naboen ser meg eller ikke. Tross alt bare naboen....what do I care???
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Fordi du VET at det er UTROLIG DUMT å røyke og fordi du skammer deg!!???!!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #12 Skrevet 8. juni 2009 Jojo, alle røykere vet at det er dumt å røyke:) Og jeg smugrøyker fordi jeg ikke vil skuffe noen, men den eneste man lurer er jo seg selv....MEEEN,,, denne leksa har vi alle hørt før, får ikke noe mindre lyst på røyk av den grunn!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #13 Skrevet 8. juni 2009 mye som er dumt og mye som er farlig. Er greit for meg å ta den sjansen en stund til på at noen røyk om dagen ikke tar livet av meg!!! Sikkert noe du gjør som ikke er så lurt heller!!!!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #14 Skrevet 8. juni 2009 men veldig lite som er såååå dumt! og hva vet vel du om at ikke noen røyk per dag ikke tar livet av deg????? det vet du gjerne ikke før det er litt sent- ingen som kan si på forhånd hvor mye gift du trenger i kroppen før du blir syk!! når pappaen min klarte å slutte å røyke så kan virkelig alle i hele verden det!! og da ble all min sympati for røykere borte..... gjør sikkert ting som noen synes ikke er så lure - jeg sykler terrengsykling feks- kan også være farlig
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #15 Skrevet 8. juni 2009 Jeg smugrøyker for mannen min og familiene våre, og jeg er 31.. Tar meg en blås når jeg går langtur med bikkja, og tygger frisk pust-tabletter til den store gullmedaaljen etterpå Jeg hadde trappet ned til bare festrøyking når jeg ble gravid, festrøyker ennå, men tar meg en smugrøyk hvis jeg er aleine en kveld eller så. Vet det er teit, men sånn er det bare! Så HI du er ikke aleine
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #16 Skrevet 8. juni 2009 Å herregud dette er jo så tåpelig. hihi må le av oss. Jeg smugrøyker ovenfor familien til mannen og min egen, men ikke venner og naboer. Herregud det er så tåpelig. For røyken hindrer meg i så mye. Det er nesten sånn at jeg ikke vil dra på hytta med svigers, ferie med noen andre i familien for da blir jeg helt stressa av at jeg ikke får røyka. Herregud. Hvem av de hadde brydd seg? Blæææ. Og da finner jeg på d ummeste unnskyldninger om at jeg må dra i butikken fordi jeg må ha is. Eller jeg må gå tur for å se på noe osv. Jeg har lyst til å slutte etter sommeren for det er ganske så slitsomt å holde på slik. Men samtidig så vil jeg jo røyke. Uff a meg. Og jeg må nesten slutte snart fordi unga blir så store så de kan si det til familien. Nei og nei. Det blir for dumt. Jeg må slutte egentlig. Er 25 - snart 26.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #17 Skrevet 8. juni 2009 Smugrøyking begrenser nok antall røyk totalt, så jeg syntes det er smart å holde på det at du har sluttet til alle andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå