melina, glad mamma Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Hei hei. Vi har endelig klart å få gutten vår til å slutte med bleie. Han fylte nettop 3 år. I helga gikk det kjempefint. Han sa ifra ofte, men noen ganger måtte vi be han gå på do. Særlig før vi gikk ut. Idag sendte jeg ham i barnehagen uten bleie, og sa at han sluttet i helgen. Og at det var viktig å be han gå på do innimellom. Der blir jo barna så opptatt av lek, at det er lett å glemme seg i begynnelsen. Han vil ikke alltid når vi sier han skal gå, men vi setter ham på likevel, og hver gang så tisser han. Da han kom hjem, hadde de tatt på ham bleie og det lå tre våte skift i sekken hans. Føler ikke de har gjort noe for å minne ham på å tisse på do. Er det sånn at barnehagen ikke trenger å bry seg? Hvordan skal vi klare det da? Han går jo på småbarnsavdelingen, og de må jo regne med at noen 2-3åringer er i startfasen på dette og at de trenger litt hjelp i starten. Eller tar jeg helt feil??? Jeg kan jo ikke begynne med bleie igjen nå som vi er så godt i gang, men barnehagen hjelper jo ikke noe særlig til når de tar det på ham. Eller skal jeg tenke annerledes? Takknemlig for svar av mere erfarne )
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 I vår bhg får de ikke gå uten bleie før de er helt tørre - noen uhell kan jo selvfølgelig skje. Skulle tro dere klarer det selv om de tar på han bleie i barnehagen, hva med ettermiddager og helger? Kan jo skjønne barnehagen også, at de vil at foreldrene skal ta ansvaret for bleieslutten. Lykke til med bleiestopp - har en sønn som blir tre i løpet sommeren, vi driver på vi også.
melina, glad mamma Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2009 Takk for svar. Han går selvfølgelig uten her hjemme om morgenen, ettermiddagen og i helgene. Det har vært veldig få uhell så langt. Jeg kjøpte bleietruser i dag, og lar han gå med det i barnehagen. Syntes jo synd på dem som må gå og tørke opp etter ham. Det hadde vært ett uhell i dag, og ellers hadde han gått på do. Tenker det blir bedre for dem om han har bleietrusen på. Tror nok det går bra. Snart er det sommerferie, så får vi en måned på å jobbe med saken. Tenker det går av seg selv når han kommer tilbake igjen i august. Lykke til med bleieslutt du også )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå