Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 ....rundt meg etter kl.2000. Forferdelig frustrerende å være på besøk, legge egne barn og så er de andre barna oppe og herjer til over 2100. Noen lar barna være våken til 23 tia hvis det er helg. jeg kommer jo på besøk for å prate litt med de voksne også (venner, søsken) HATER det....... Nyter hvert sekund av barna mine om dagen. De blir tidlig trøtte og ber gjerne om å få legge seg i 19 tiden. Jeg er vant til og trenger voksentiden om kvelden. Forferdelig å dra på besøk og så sitter barna i sofaen og trykker og maser.....arghh. Dessuten er barna deres ofte drit sure om morgenen..... Er det bare jeg som/vi som legger barna mine i kristelig tid?
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Nei, ikke bare du. Man må jo likevel bare venne seg til barn som er rundt en også på kvelden, barna våres blir jo større og bør få være lenger våken etterhvert. Her har alle ungen vært i seng senest 19.30 (gjerne litt før), men nå får eldste være opp til klokken 20. Ikke den største forskjellen, men merker likevel godt at det er en halvtime ekstra med unge våken ja. Han vil helst ha mye oppmerksomhet også da, så blir mye kortspill osv, er på en måte koselig og avslappende med bare ham, han er jo stor gutt nå (blir 7 år til høsten), men også veldig uvandt å plutselig ha barn som begynner å bli så store at de skal være ekstra legne oppe. Ikke at det er så sent nå, men om noen år er det vel lite voksentid igjen ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Jeg er helt enig med deg. Mine barn legger seg 19.30 ukedag som helg. Har flotte rutiner rundt legging, er aldri noe tull med det. Kjedelig der barna sitter å maser å gnåler hele kvelden. Foreldrene klager over at de er så slitne. Hmm - javel, hvorfor ikke ha litt rutiner? Da får man voksentid på kvelden, som er meget viktig!
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Nei, jeg synes stort sett det er koselig med barn rundt meg så lenge de er våkne og opplagte ... jeg legger meg ikke oppi hvordan folk velger å ordne døgnrytmen til familien. Men generelt synes jeg det er slitsomt med barn som skal ha de voksnes oppmerksomhet hundre prosent hele tiden, det blir ofte for mye for meg uansett tid av døgnet!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 HI her.... Skjønner at de større barna er oppe senere men ser ikke for meg at når mine barn blir større at de skal få henge rundt skuldra til besøkende seint på kvelden..... Sist jeg var på besøk var barna 5 og 7, mine hadde lagt seg dødstrøtte kl 1900 (vi hadde reist hele dagen), men de andre barna herjet og laget så mye bråk at de sovnet ikke før nærmere 2130. Kjempefrustrerende. Barna klatret timesvis på meg rundt i sofaen der jeg satt.....argh..
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Ja, jeg synes også det er slitsomt med venner som alltid lar barna være oppe så lenge de vil når de har besøk. Det er greit hvis det er ment som en familiegreie, men ikke når god mat, vin og voksenprat er planen. Har et vennepar som konsekvent lar sin fire år gamle jente få en formiddagslur når de skal ha besøk, slik at hun orker å holde seg oppe.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Det er greit med rutiner, men synes godt det kan være litt forskjell på ukedager og helg hvis ungene ønsker det selv. Jeg kunne aldri lagt min 5-åring 19.30, for hun er rett og slett ikke trøtt da. Her får ungene være oppe til de gir uttrykk for ar de er trøtte, men innen et visst kl.slett. Har aldri voksen-besøk på kvelden i uka, for da er jeg tidlig trøtt selv. Hvis vi har besøk i helgene er ungene stort sett oppe en stund, men de får ikke henge på besøkende...vi gjør heller noe hyggelig sammen med dem. Alene-tid som voksen blir det ikke ofte for oss uansett når vi har valgt å få barn med mange års mellomrom. En på 12, ei på 5 og en nyfødt. Men det skal være sagt at jeg skjønner poenget ditt godt
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 He he kristelig tid.... så det er det man kaller det:-)) Nå ja, her legges 3 åringen kl. 18:50-19:00 Og han på snart 7 legger seg kl. 20:00. Hvor kristen den tiden er, se det vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå