justme1 Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Noen som har en krem/olje og anbefale for forebygging av strekkmerker?? Vet at det ikke er vitensakapelig bevist at det funker, men alt må prøves:)
Hanne31 Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Sist brukte jeg en fra l'occitane. Kan ikke kjøpes så mange plasser men de har en egen butikk på Sandvika storsenter(hvis du bor i nærheten). Sist brukte jeg en butter-cream (tror jeg det var), men denne gangen fikk jeg anbefalt en krem spesielt mot strekkmerker. Fikk ikke strekkmerker sist så satser på at det går bra denne gangen også. Må legge til at jeg bare gikk opp rundt 8 kg sist, så jeg vet ikke om det hadde noen innvirkning.
Mamma med to søte små Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Body shop har en olje og en krem som anbefales mot strekkmerke. Har kjøpt kremen selv, håper den fungerer.
AngryBird Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Eh... Trodde det var sånn at får man strekkmerker så får man det? De kommer jo i underhuden så det er vel vanskelig å slippe unna helt om man først har anlegg for å få dem. Mamma fikk aldri et eneste strekkmerke iløpet av sine 3 graviditeter så jeg håper det er arvelig;) Sånn ellers smører jeg med fet krem fra apoteket da huden klør litt når den strekkes:)
majatv Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Weleda svangerskapsolje. Den er spesielt laget for å forhindre strekkmerker og inneholder mange forskjellige ekstrakter som skal hjelpe mot dette. Har kjøpt den og bruker den hver dag. Fås kjøpt på helsekostbutikker. Håper jeg unngår å få flere strekkmerker enn det jeg har fra mitt første svangerskap da jeg ikke gadd å smøre...dumme meg!!! Angrer bittert på det i dag...men men...ingenting å gjøre med nå...
las chicas Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 masserer magen inn med babyolje. har hørt at jentene i latin-amerika gjør det, så tenkte jeg skulle prøve det jeg også. kan ikke skade å prøve tenker jeg..
con9 Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 A KREM ! sånn du får kjøpt i en liten brun krukke på apoteket Ganske dyr men jeg synest den virker.. hadde noen strekkmerker på siden før jeg vart gravid, å de er så å sei borte, har ikke fått noen flere strekkmerker heller.. er i uke 24 nå.. Har hørt at det er flere som mener at den funker..
Tea1 Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Hei vil annbefalle Body treatment oil fra Clarins.Flere av mine venner har brukt den,og vært veldig fornøyde.Så derfor bruker jeg den nå å satser på å slippe strekkmerker.
Anne lise og Dennis<3 Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Jeg har fått masse strekkmerker allerede, på magen, hoftene og armene:( Er bare i uke 19 så kommer til å se ut som ett strekkmerke når jeg er ferdig med denne graviditeten. Jeg har brukt en helt vanlig tykk krem så det funket ikke på meg.
mednr5imagen Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 hei! jeg har lite erfaring med kremer og strekkmerker, har født 4 ganger og har ikke fått et eneste strekkmerke (jippi!) Ville bare nevne at du må huske på at strekkmerker også kommer av hormonforandringer, strekkmerkene skal visstnok komme av dette "kjærlighetshormonet" du skal ha når babyen blir født. Da har jeg vel ikke hatt stort av dette hormonet i kroppen, jeg har vært stabil i humør og følelser hele veien gjennom svangerskapene. Jeg tror faktisk at den teorien stemmer også Det skal sies at jeg har vært full av følelser etter barna har kommet, så noe av hormonet har jeg vel hatt! Dette var sikkert ikke særlig nyttig for deg, men kanskje for andre? Lykke til!
Augustibarn '09 + junibarn '12 Skrevet 9. juni 2009 #11 Skrevet 9. juni 2009 Weleda Svangerskapsolje her òg. Var en veninne som anbefalte den siden hun ikke hadde fått et eneste strekkmerke ila svangerskapet sitt. Selv er jeg 27+5 og har foreløpig kun fått et lite strekkmerke på undersiden av ene brøstet mitt. Kan jo være arvelig - sånn at hverken hun eller jeg skulle ha fått så mye strekkmerker uansett - men rent logisk så er det klart at olje/krem som virkelig går på dybden gjør huden mykere og dermed klarer å utvide fort nok når magen vokser. Og så har jo oljen en flott bieffekt - samboeren min og meg har gjort det til en liten kveldsritual hvor han smører magen min med oljen og det blir dermed en liten "kosestund" og tid for nærhet.
Ameli Skrevet 9. juni 2009 #12 Skrevet 9. juni 2009 E-vitaminolje, fåes kjøpt på apoteket. E-vitamin blir brukt til å forebygge stygge arrdannesler ved sår etc, så dette har fungert flott for noen.
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 9. juni 2009 #13 Skrevet 9. juni 2009 Signerer majatv og anbefaler Weleda svangerskapsolje. Brukte denne også i forrige svangerskap, men glemte å smøre brystene ... Eneste sted jeg har strekkmerker. Som nevnt før, så sies det jo at det ikke hjelper å smøre, men det skader jo ikke heller. :-)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 9. juni 2009 #14 Skrevet 9. juni 2009 Når har dere begynt med å smøre? Jeg er 27+1 i dag og har ikke fått noen strekkmerker hittil. Har noen på hoftene fra ungdomstida, men de er veldig svake.
Sistah*G07*J09* Skrevet 9. juni 2009 #15 Skrevet 9. juni 2009 forrige svangerskap så smurte jeg omtrent ihjel. Begynte i 3.mnd. Smurte flere ganger for dag. BodyButter, svangerskapsolje og Akrem. Men jeg fikk alikevel strekkmerker i uke 35!!! Ganske irriterende ja!! men men, tror du får strekkmerker uansett hvor mye du smører. Har hørt i ettertid at strekkmerker er hormonelt, så hjelper ikke å smøre seg.
Oktober_baby Skrevet 9. juni 2009 #16 Skrevet 9. juni 2009 Hun på apoteket sa det kom av hormoner og det var ingenting å gjør med det. Har selv kjøp hvetekimolje på apoteket, noe jeg har veldig tro på da det inneholder E-vitamin, som jo er bra for huden. Har ikke fått strekkmerker enda, men er bare i uke 24 da. Regner med at jeg kommer til å få det, da jeg har på hofter og rumpe fra ungdommen (tross at min mor ikke har fått det). Noen kan bli store som hus og ikke få noen merker, mens andre blir små men får fullt opp, livet er urettferdig rett og slett :-) Jeg prøver å jobbe med meg selv og si det at får jeg strekkmerker så er det bare et tegn på at jeg har levd og brukt kroppen min til noe, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå