Gå til innhold

Trenger middagstips!


milla75fikk en gutt

Anbefalte innlegg

Klarer ikke å spise middagsmat med mye fett, stekt og krydret mat, som f.eks. pizza, spagetti med kjøttsaus, taco osv. Fisk er mildt og fint, men er dårlig på å lage fiskeretter. Pasta med saus uten hvitløk er også bra. Men går tom for ideer og er veldig dårlig på å lage sauser. Det er begrenset hvor mange ganger i uka man kan spise laks, fiskegrateng og fiskeboller. Kylling er heller ikke så værst å spise.

 

Noen som har noen tips? Gjerne noe som ikke tar flere timer og som krever masse planlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

in favoritt for tiden er hjemmelaget kylling suppe. Du kjøper en hel grillet kylling. Koker den i en ti Min bare for å få litt kraft. (jeg bruker en fem liter kjele og når kyllingen er oppi fyller jeg vann til ca halve kjelen. Så går det ann å kjøpe en ferdig lappskaus blanding eller skrelle poterer, gullerøtter, kålrabi, purre og evntulle andre grønnsaker. Du tar så kyllingen ut lar den kjøle seg litt. I kjelen har du nå bare kraft, tilsett to kraft terninger (eller ettersmak) Ha i grønsakene og kok det oppJeg liker å ha en litt sterk suppe så krydrer med hot cilli pulver, kvernet pepper og salt. Ha kjøttet i og la det bare kose seg litt før servering. (Server med børd eller rundstykker) Dette tar ca en halv time å lage og vi digger det. :) Bare et tips. Går ann å bruke andre kjøtt typer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...