temine Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 men knerten spinner jo like mye rundt i den. Har stramma og styrt på, men på ett eller annet vis kommer han seg over på magen og opp i sittende. Ja, turnes omtrent like mye nå, og det fører til oppvåkning på natt. Det er vi selvfølgelig IKKE intertessert i;) Han sov ei natt i vognbaggen da vi var borte, da brukte jeg de selene og han sov rolig gjennom natta. Det er det jeg vil oppnå igjen, men vil jo helst at han skal sove i senga på natta hjemme. Finnes det flere typer babysafe? Andre tips?
G08 J10 Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Hei. Vi hadde samme problemet med knerten da han var ca 7 mnd. Reiste seg opp å sto i senga. Vi la han ned. Han reiste seg opp. Til slutt orket vi ikke mer. Fikk så vondt i ryggen av å bøye oss for å legge han ned. Opptil 50 ganger hver kveld kunne vi legge han ned. Vi bestemte oss for bare å sitte å se på han mens han turnet rundt. Til slutt ble han lei og la seg ned. Det kunne ta opptil 1 time. Etter ca 1 mnd ga han seg. Det virket som om det ikke var like morro å reise seg opp lenger. Samtidig lærte han seg å gå. Mulig dette tok fokuset vekk fra det å reise seg opp hele tiden. Så det går over. Det er sikkert. Lykke til!
temine Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2009 Han sovner på ett øyeblikk når jeg legger han, er i løpet av natten han våkner, gudene vet hvorfor, og starter på turnprogrammet sitt. Er ikke aktuelt å sitte å se på han i timesvis på natterstid. Han har turna i senga siden 4mnd alder, ikke like aktivt som nå, men mer eller mindre. Er 8 mnd nå. Hadde jeg ikke oppdaga at han sov så godt med seler på i vogna ville jeg ikke prøvd babysafen heller. Trodde egentlig den skulle være slik at man ikke fikk til å røre seg så mye jeg? Gjør jeg det galt kanskje?
blomstre Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Hvis han greier å vri seg over på magen så er den for slakk.... men skal ikke være så stram at de ikke kommer over på siden. Her greier tulla fint å sette seg opp, det er vel vanskelig å forhindre uten integrerte seler som finnes i vogn. Og fra sittende så kan hun vippe over på magen slik at hun havner med hodet andre veien - er det dette din også gjør? Dette tror jeg ikke man kan forhindre.... Kanskje det er bedre uten babysafe for gutten din, så han kommer seg tilbake i behagelig posisjon når han er ferdig med turninga? Eller måtte dere opp å hjelpe han da også?
temine Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2009 Strikken er så stram at jeg såvidt får på hektene, likevel klarer han å vri seg rundt. Aner ikke hvordan, men han vrir seg bare inni posen, kan den være for stor? Må nok gi oss med den babysafen. Han tuller seg jo helt inn i den og klarer dermed ikke å snu seg tilbake. Så da roper han på mamamamamama!!!!! og jeg må opp av senga, snu han rundt, putte i proppen og legge meg igjen, Som regel klarer jeg nesten å sovne igjen før jeg nok en gang hører mamamamamama!!!! Arg, lurer på om jeg ikke skal ta ei uke nå med ordentlig styr. Nattavvenning, ingen babysafe osv. Kjenner jeg prøver å utsette det så lenge som mulig, vil jo ha søvn;) Har jo ei på 3,5 år her hjemme og, så blir jo ikke mye dagsoving på meg. Må vel lage en tråd ang nattavvenning da, skal jobbe noen netter om en mnd tid, da må han i alle fall være ferdigspist på nattestid. Storesøster var grei å avvenne, han her holdt det gående i flere timer sist jeg forsøkte.
blomstre Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Hi, hi, så luringen trekker inn armene og vrir seg rundt da altså? Spørs om han er litt for stor til å begynne med sånn pose nå. Hvis han er vant til å kunne bevege seg fritt så er det sikkert ganske frustrerende. Men hvis du vil prøve litt til så går det kanskje ann å sy den inn litt?...
temine Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2009 Det verste er at han ikke trekker inn armene heller. Har stramma enda med nå i kveld da, prøvde nemlig uten pose, men da ville han ikke sove. Sovner normalt øyeblikkelig på kveldstid, men uten posen ble det leven. Da vet jeg at den i alle fall hjelper ved leggetid. Da er han så trett at han ikke orker å streve seg rundt. Er først på slutten av natta det. Og ikke spør hvordan han klarer det, men det gjør han altså. Skulle kanskje ha sydd den litt inn i bredda da, men har bare lånt posen av ei venninne for å prøve det ut, så tror ikke jeg kan gjøre det før vi evt kjøper oss en egen;)
KarinB Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 se om du kan få tak en av de gammdagse sove posene med seler.Selges ikke lengre fordi det skjedde en ulykke med de i USA. Har aldri hørt om at noe har skjedd her i Norge. Har mange bekjente som bruker den posen, det er to seler på de slik at babyen blir "holdt nede" både rundt livet og ved skuldrene. Et lite tips iallefall. tror ikke de er farlige jeg da, 2-3 generasjoner har brukt de i Norge uten ulykker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå