Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en gutt i bhg til mini som driver å slår han og er slem mot han. Stakkars mini har blitt redd for å gå i barnehagen. Er en type gutt som sier får mini til å tror at denne gutten er en Gud, og alt denne gutten sier er lov. Jeg visste ikke at det var så ille, han lå å gråt i senga si i stad. Kjenner jeg koker jeg sitter. "jeg er ikke slem mot han mamma, men han bare slår meg etter de voksne har snakket til han"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkars liten! Og mamma`n hans:( Ta det opp med barnehagen og si klart ifra at de er nødt til å gjøre noe! Dette går jo virkelig ikke ann! Jobber selv i barnehage og vet hvor vanskelig det er for oss å få sett alle episodene, men noe bedre må de vel klare? Håper det ordner seg fort for dere!!

Skrevet

btw; grunnen til at jeg fikk vite om dette, var at han hadde vært å hentet barberhøvelen og skært seg selv. Så spør jeg hvorfor han har gjort dette, så sier at han ***** har sagt jeg skal gjøre det.

Skrevet

Ja vi skal snakke med bhg

Skrevet

noen med erfaringer eller?

Skrevet

Barnehagen vet nok om han, men hvis ikke han har egen assistent er det vanskelig å følge de hele tiden...

På eldstemann sin avdeling er det en jente på 6 år som er direkte slem og ondskapsfull, og jeg har sagt rett ut til gutten min at han bør holde seg unna henne og unngå å få henne sint. :-p

Sikkert ikke optimalt, men det får gå inntil videre. Hun slutter heldigvis etter sommeren.

Skrevet

Dette er dessverre en gutt han er veldig mye sammen. Har prøvd å si at han heller kan leke med noen andre, men jeg vet ikke om han gjør det heller ei. Må snakke ordentlig med barnehagen, dette går ikke ann.

Skrevet

What ? Det er jo direkte farlig når sønnen din skjærer seg med barberhøvel fordi han andre har bedt han om det.

Hadde tatt en prat med barnehagen om det, det er jo skikkelig skummelt !

Skrevet

Ja, da blir det verre.

Hun hos oss er heldigvis ikke så opptatt av vår gutt, og han unngår henne for alt i verden. Syns virkelig synd i de jentene på avdelingen som får gjennomgå av henne!

Skrevet

Uff dette er bare helt tragisk. :o(

Skrevet

føler sååå med deg! Noe så fælt! Hvor gammel er denne gutten? ta deg en ordentlig prat med bhg i morgen!! Enten når du er der eller ta en tlf. Si det gjerne til flere også slik at de er oppmerksomme på dette alle sammen. Går ikke an! Sikkert ikke bare din gutt som blir "plaget"

Skrevet

Mener han er på samme alder som mini. Gutten min blir 5år i august. Vanskelig å vite helt sikkert, for denne gutten sier han er eldre enn alle barna i bhg, til og med oss foreldre..WOW.. ikke sant..er så lei å høre alt det han sier

Jeg er større enn alle her

Jeg har masse flere leker enn allle

Pappaen min er myye sterkere enn pappaen din

Jeg kan alt

Jeg bestemmer..

Kjære vene sier jeg bare. Sier at han skal si til han gutten at hvis du ikke er snill med meg, så vil jeg leke med noen andre. Men mini glemmer det med engang. Ikke søren om denne pøbelen skal mobbe sønnen min hvertfall, deter helt sikkert

Skrevet

Det kan kanskje høres ut , som denne gutten ikke har det helt bra hjemme ?

Han har tydeligvis et behov for og hevde seg , også på bekostning av andre. Dette er jo noe som barnehagen bør ta fatt i før denne gutten begynner på skolen.

Han klarer jo tydeligvis allerede nå , og lure/plage andre barn så de skjærer seg selv.

Stakkars sønnen din som står midt oppe i det.

Dette må barnehagen ta alvorlig , og sette inn assistent e.l. til denne andre gutten.

Ditt barn skal jo føle seg trygg i barnehagen, og om han er utrygg kan dette følge han lenge videre i livet.

Håper at det ordner seg.

Skrevet

er de lovpålagt å gjøre det? sette inn en assistent?

Skrevet

Nei, de er nok ikke det hvis ikke han er utredet og har fått egne ressurser tildelt...

Skrevet

Er det noe annet jeg kan gjøre enn å snakke med bhg? De kan jo ikke se til denne gutten hele tiden. Det er veldig mange fremmedspråkelige som jobber i bhg også, og det er slemt å si det, men de er ikke så flinke til å se dette heller. mange av de kan knapt norsk.

Egentlig har jeg lyst å snakke hardt til denne gutten på egenhånd, men vet selvsagt at jeg ikke kan gjøre det...Huff

Skrevet

Det må være forferdelig tøft å vite at ungen din ikke har det bra i bhg:o( Er jo veldig viktig at de føler seg trygge der, så jeg støtter de som sier du MÅ ta dette opp med bhg! Høres ut som om denne gutten behøver litt ekstra hjelp...det må jo nesten ligge noe bak en slik oppførsel, tenker jeg...ønsker deg lykke til og håper virkelig at det ordner seg.

Skrevet

Tusen takk. Ja det er veldig ille for meg. Høres sikkelig teit ut, men gutten min er aldri slem mot andre barn og han er svært kontaktsøkende og blir venner med de aller fleste. Han er godt likt. Synes det er helt forferdelig at dette skjer han.

Skrevet

Du må bare stå på! Ta det også opp med styrer. Helt uholbart.

Skrevet

Vet ikke om de er lovpålagt akkurat , men din sønn har krav på et TRYGT barnehage miljø.

Han skal ikke føle seg truet av hverken andre barn eller av voksne !

Utrygghet kan følge ham i mange år.

- Men om dette barnet har store problemer ,kan kommunen eller ppt,gå inn med assistent til gutten.

Hvis ikke barnehagen reagerer , kan du gå til den kommunen du hører hjemme. - eller du kan rett og slett sende en bekymringsmelding til barnevernet....

Det er da ikke normalt at en 5-åring truer en annen til og kutte seg selv.

Du bør også kanskje høre om barnehagen har noe pedagogisk opplegg ang mobbing , vet at ihvertfall skolene må ha dette.

-Om de ikke har dette kan du jo foreslå , prosjekt zero med Olweus.

Håper din sønns barnehage hverdag , bedres raskt :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Synd et skal være sånn, men jeg tror denne gutten trenger hjelp. Ta det opp med barnehagen, du kan gjerne skrive et brev til lederen der.

Hvis ingenting skjer, og dette fortsetter, så hadde jeg rett og slett tatt kontakt med barnevernet. De må da ihvertfall kunne veilede deg. Det er jo trossalt din sønn det også går utover!

Skrevet

Det er forferdelig uansett hvem det skulle være.

Skrevet

Selvfølgelig. Ingen barn skal mobbes.

Skrevet

Kansje din sønn kan bytte avdeling, eller at pøbelen bytter. Jeg ville støttet din sønn og lært han at han må si nei hvis det er ting han ikke vil. Eller be han gi han en skikkelig en på tryne igjen, kansje han slutter å plage han da, neida ..

Er jo ofte mye konflikter med barn da. Jeg har en datter som lett blir påvirket av de hun er med. Jeg prøver å lære henne at selv om de andre gjør eller sier en ting betyr ikke det at hun også må gjøre det. Hvis din sønn ikke liker han er det jo bare til å gi beskjed om at han ikke vil være med han.

Skrevet

Du kunne jo kanskje prøvd å ta det opp med foreldra til denne guten (då på ein roleg og ikkje anklagande måte)? Feks ved henting/levering...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...