Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Noen her som har barn hvor bf bruker stoff? Hva har skjedd med samvær der? Fant ut for snart 2mnd siden at bf bruker narkotiske stoffer. Jeg har etter det nektet han samvær med barnet vårt. Nå truer han selvsagt med advokat ol.. Hendelse: Bf spurte om barnet kunne være hos han litt en helg, han har tidligere hatt samvær hos oss siden han har bodd hjemme hos sin mor som er alkoholiker. Har nå kjøpt seg leilighet, men bor fremdeles hos mor (leil. blir brukt som festplass). Den helgen hadde jeg en vondt magefølse så jeg sa at han heller kunne komme til oss den dagen. Vi hadde en kjempe god tone sammen og var venner. Han dukket ikke opp, men ringte på kvelden. Han var da blitt ganske mørbanket av en haug andre narkomane som han hadde narkogjeld til. Blir redd når jeg tenker på at barnet kunne ha vært der. Etter dette fikk vi jo da vite hva han drev på med, ikke særlig hyggelig. Hadde hatt mistanker, men man ville liksom ikke se det helt. prøver å ikke tenke det værste. Kan han kreve samvær med henne alene? Jeg er livredd for hva som kan skje. Han har tidligere, ved to anledninger reist fra hjemmet når h*n sov (da han hadde samvær alene med h*n hos meg, jeg jobbet skift). HJELP! han har da historien som skjedde for 2mnd siden, hvor han også knivstakk en av de personene. + dyrking av hasjplanter
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Ring barnevernet og KREV samvær under tilsyn! Du har rett og slett ikke lov å sende barnet til en person som ikke klarer å ta seg av det.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 veit at om han presser mer så kontakter jeg barnevernet. kommer ikke på tale at han får lov av meg å ha samvær uten. Men kan han komme noen vei med det? Leste dem andre trådene her ang samvær, og har hørt tilfeller der bf får ha samvær uansett, bare han ikke har mishandlet ol.. Jeg er så ufattelig redd for barnet mitt
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Ring barnevernet nå, så slipper du å tenke på resten. Jeg gjorde det pga bf`s tidligere/nåværende rusproblemer og hans psykiske problemer, og fikk klar beskjed om at jeg kunne nekte samvær om jeg følte det var nødvendig, men at jeg da burde skaffe meg advokat. I de tilfellene du her har hørt om, er ikke bf direkte skadelig for barnet sitt, men det kan han være dersom han er ruset og ikke klarer å ta seg av barnet. Du gjør, i og for seg, det rette her ved å nekte, men du bør virkelig informere barnevernet om situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Takk for svar.. Skal snakke med barnvernet. Snakket med dem for 1 1/2år siden da han stakk av med h*n, dette var dagen etter at han forlot hjemmet når barnet sov. Slikt blir vel registrert? selv om det bare var barnevernsvakta på tlf.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Ja, alt blir registrert! Og jeg vil anbefale, og det vil nok barnevernet også, at du skaffer en advokat. For med mindre det blir en dom i saken ang samvær under tilsyn, så er det ikke juridisk bindende, har jeg forstått. Godt mulig du har krav på fri rettshjelp i denne situasjonen. Håper virkelig dette ordner seg for dere! Både deg og barnet, og for bf. Kanskje hvis du setter hardt mot hardt, så forstår han at han må prøve å bli rusfri for barnets skyld, og ingenting er vel bedre enn det?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 beste hadde vært om han fikk orden på livet sitt.. både med rusmidler og det psykiske. han har ennå ikke innsett at han har et problem. sist faren hans snakket med han så skjønte han ikke problemet. var jo like ille å sitte på den lokale puben å drikke seg dritings hver dag (les: mora).. hun hadde den daglige omsorgen for både han og søstra (hun flytte til far da hun var 13) tusen takk igjen for svar. føler at mamma og nære venninner er litt inhabile, ennå de sier jo og mener det samme som meg. ikke så mange som veit det, bare at noe er galt. han er dessverre sønn av en godt kjent forretningsmann her i området
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå