Frøken Bollerund Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Trenger tips til hva gi i dåpsgave? Hvor mye bør man gi for når man er faddere? Synes dere servisene fra Babydesign er fine, evt hvilken er finest?
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Sølvsmykke, gulsmykke, sølvkopp eller sølvrangle (med inngravert navn) Eller sånn flatt sølvarmbånd med navn - en klassiker! Ville ikke ønsket servise, er så "stress" med å samle.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 jeg var fadder under en hastedåp til en søt litta jente og da ga jeg "tro håp og kjærlighet" sykke, et album med sølvramme sånn til og ha i hylla. også ga jeg et englebarna smykke til mammaen.
Fire småtroll Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har to jenter, og må si at det jeg ønsket meg mest og fikk var et skikkelig smykkeskrin. Det er i bruk fra dag en og blir brukt egentlig hele livet.. Da snakker jeg ikke om et lite ballerinasmykkeskrin som de kan leke med selv, men et litt stort ordenlig et som kan stå på hylla med de ordentlige smykkene i. En annen ting som vi ble glad for og bruker er barnesølje, er ganske vanlig med bunad til småjentene og da er det koselig med en sølje. Stålbestikk til barn er også en fin gave, det blir virkelig brukt.
power puff Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Bergans sekk til barn Astri Lindgren dvd samling sykkelvogn sparegris sølvskje smykke sykkeskrin eventyr og sang bøker bæremeis
Meg, J & L Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 jeg ble mest glad for gavekort hos fotograf... Nå henger det et nydelig bilde på veggen
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 jenta vår fikk et smykke hvor fadervår er inngravert på baksiden. Hjertesmykke med blomstemotiv foran. Dette lå i et sølvsmykkeskrin som også er formet som et hjerte :-) Aner ikke hva det koster, men jeg synes det var utrolig koselig :-)
Eva_81 Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Vi hadde ikke dåp, men navnefest, og fikk masse kjekke gaver. Det som falt mest i smak var Bergans bæremeis, og en sykkel- og joggevogn. Ellers er foreksempel Tripp-trapp stol ypperlig gave. Og bøker! Vi fikk absolutt vår dose av barneserviser, smykker, armbånd, sølvbestikk, stålbestikk etc. Kjekt det også, i små mengder. Men ofte ender f.eks babysmykker med at de ikke blir brukt før barnet har vokst ut av det.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Jeg er fadder til 2 tante barn og gir gave for ca 1000kr. Vi har gitt dem begge hvert sitt eksemplar av "den store eventyrboka" og "den store sangboka" Det samme har våre unger fått av tante og onkel (som er dems faddere)
cherry coke Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Flotte eventyr og sangbøker! Blir mye brukt=) Og sølje ja!
månestråle32 Skrevet 8. juni 2009 #12 Skrevet 8. juni 2009 Ville ønska meg alt annet enn smykker!!! etter min mening og erfaring så er det så lite de får brukt det. jeg har bare ikke hjerte til å sette på gullkjede og gullarmbånd på mi super-aktive jente! Det er jo så nydelige ting, men jeg er redd for det og jenta mi er ganske oppfinnsom og løsningsorientert når hu bestemmer seg for noe, feks å ta av seg noe som er i veien.... Ville ønsket meg sykkelvogn, bæremeis, Ergo bæresele, tripptrapp stol, eventyrbøker eller sangbøker, dunsovepose, dundyne, sandkasse feks....
ana baroma Skrevet 8. juni 2009 #13 Skrevet 8. juni 2009 berganssekk og speiderkniv:) utover det - et smykkeskrin i litt størrelse, det mangler vi til alle de tyve smykkene hun fikk, hehe.
-Lane- Skrevet 8. juni 2009 #14 Skrevet 8. juni 2009 Mine jenter har fått utrolig mye til dåpene, men det jeg har satt mest pris på er barnesøljene.
camilla^ Skrevet 8. juni 2009 #15 Skrevet 8. juni 2009 Mine unger har fått søljer, noe jeg ble veldig glade for at de fikk. De kan de bruke lenge, og noe som blir brukt til fest og høytider. Smykker i forskjellige varianter. De har begge fått noen nåler, noe jeg syns var litt hyggligere enn kjede siden det ramlet inn endel like. Rosa emaljert tror jeg hun eldste fikk fire stk av. De har fått ulltepper, noe som har blitt brukt mye i ettertid. Faste koseteppet på hytta. Hadde min mor fått ideen om å strikke bomullstepper tidligere, hadde jeg ønsket det til de. Hun gav det i julegave til e her ett år, og krise om teppet ikke er i sengen. Jeg fikk til jul med navnet mitt brodert inn og ungene er så misunnelige. Sparebøsse fikk de også. Smykkeskrin er noe som hadde vært en hyggelig gave. Da jeg var fadder gav jeg to søljer, de kostet rundt 200kr stykket, men lurer på om jeg kjøpte de på salg. Det blir samme gave nå som lillebroren skal døpes, vet ikke om jeg blir fadder men hørtes slik ut da min søster gikk gravid. Hadde søljene kostet mye mer hadde jeg gitt det, det er hva vi gir tanteungene våre. Men syns 300kr holder, men kommer litt ann på hva man gir.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 8. juni 2009 #16 Skrevet 8. juni 2009 Dåpsrull til å ha dåpsattesten i. Koster vel mellom 300 - 360,- (iallefall der jeg har vært og sett..) Jeg har vært fadder 3ganger og de har fått den samma gaven. (Søskenpar alle sammen) Ser ikke grunn til å gå etter pris, kjøp noe nyttig. Sparebøsse ville jeg ikke kjøpt, som oftest får man en eller to. (Daniel fikk tre...) Kjøp iallefall med byttelapp..
Lillesnuppis Skrevet 8. juni 2009 #17 Skrevet 8. juni 2009 Jeg skal være fadder til min venninnes datter i september. Jeg har sett på armbånd til henne. ellers er det jo søte små skrin hvor det står " min første hårlokk og "min første tann" som jeg syns er søte. Eller den sylinder sølv formen som man kan legge dåps attesten i. :-) Blir nok armebånd, men er så mye fint man kan gi i dåpsgave nå i dag :-)
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 9. juni 2009 #18 Skrevet 9. juni 2009 Jeg var selv fadder i fjor. Da gav jeg gullarmbånd til jenta, inngravert med navn og dåpsdato. Det har også begge mine fått. Valgte forresten ett kjede som er litt tykkere enn de tynneste og billigste (stod om en hundrelapp eller to), rett og slett fordi mine jenter har vært eksperter i å ryke armbåndene, og det koster faktisk litt å få dem reparert hele tiden. Ellers har mine fått to andre gaver som vi har satt veldig pris på. Det ene er et stort rundt smykkeskrin i tinn (tror jeg) og tre, med bamsefigurer på utsiden. På innsiden er det en spilledåse som man trekker opp. Den ble først funnet i trøndelag, på en gullsmed der. Den ble så tatt ut av sortementet, så dette har mine foreldre (som vi fikk den av) bestilt via singapore. Men det går sikkert ann å spore opp disse fremdeles. Så har vi fått tinnramme, med inngravert fødselsdato, dåpsdato, navn, vekt og lengde. Jeg har satt inn bilder fra fødeavdeling i disse rammene. Ferskere bilder får man knapt :-) Jeg håper at snuppa vi har i magen også får disse gavene. Fine minner for resten av livet.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 9. juni 2009 #19 Skrevet 9. juni 2009 penger. kjedelig, men greit for henne å finne når hun blir voksen:)
entil :) Skrevet 9. juni 2009 #20 Skrevet 9. juni 2009 Alt annet enn standard dåpsgaver som smykker og sølv.... Koslig det også, men blir lite brukt og man får det av noen uansett Bergans barnesekk Røros barnepledd Skammel eller annet barnemøbel Bilde (litografi e.l.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå