havrebodl Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 vår ettåring har allerede gått en stund, og liker absolutt ikke å sitte i ro.. hvordan blir det da på et fly i hele 4 timer:S Han kan jo såklart få gå litt i midtgangen, men under matservering, bestilling av taxfree-varer o.l så blir det nok stunder der han "må" sitte på fanget vårt.. Han er glad i bøker, klare i hvert fall å sitte i hele 5 min å kikke i en bok;) og så er det enkelte leker som er favoritter, men alle lager lyd.. sikkert kjempepopulært på et fly..Hehe.. Så... jeg trenger noen gode råd av dere som har erfaring! rosiner og andre godsaker er såklart notert på listen over bestikkelser.. -tenker mer i retningen leker/aktiviteter!
Elfi regndråpe Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Inne på et fly er det så mye bråk fra selvet flyet at det er ingen som hører om du har med leker som lager lyd. Kan være lurt å kjøpe en ny leke eller to som han får åpne på flyet. Ellers så er det jo å sitte og synge da. Sanger med mye kroppsbevegelser - som lille petter edderkopp er jo underholdende. Anbefaler også å ta med en liten babydyne og kanskje en pute så han ligger godt i fanget ditt hvis han sover. Lykke til!
sologsommer Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Min lille var også super aktiv, da han var liten, men vi måtte fly flere gange med ham, det var også ca. 4 timer. Han var ikke mye over 1 år, før vi kjøpte dvd spiller til ham, han likte og se .... åh, hva heter det igjen? Lala, pooh, osv. ?? Nye små leker, pakket inn. bøker, gjerne nye lite tegnebrett, de der man kan viske det ut man har tegnet (billige i lekebutikkerne) Anbefaler at man ikke går i flyet, men at de lærer sig til at her skal man sitte til man lander (som og sitte i en bilstol, mens bilen kjører) Det går helt sikkert fint, er jo lov og håpe på at der også blir litt søvn? God tur
mamarama og lille banan Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 kjøp en billig bærbar dvd-spiller og ta med noen av favorittfilmene
du og jeg og vi to Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 IPod med barnemusikk eller musikk han liker. Tegnesaker. Og ellers er det stor underholdningsverdi i å stå i setet og kikke på folka bakover i setene;)
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Bare ta med ting med lyder, ingen hører noe som helst annet enn barnet og deg, for flyet bråker (egen erfaring). Andre ting du kan prøve er - Fargestifter og ark - Synge sanger - Ha et pledd du gjemmer deg under og leker tittei med - Mat barnet kan spise selv (dvs litt tørre ting, he he) - Sørge for vindusplass, så barnet får sett ut mens dere venter på ta av
wirre;o) Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 IKKE gi ham godteri. Rosiner, små kjeks og frukt i små porsjonsposer liker jeg å ha med. Åpne en om gangen. Favorittkosedyr, om han har det, og en godt kjent teppe/dyne. Tegnesaker er alltid en slager hos oss. Puslespill. Og selvfølgelig: medpassasjerer som er morsomme hjelper masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå