Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har en litt mørk fortid. Har gjort et par ulovligheter slik som svindel. det ligger dog noen år bak i tid. Nå har jeg fått et barn som er noen uker gammelt. Faren gikk fra meg når han fikk vite sannheten om min fortid, selv om det er lenge siden og jeg ikke gjør slikt lengre. Han vil nå gå til retten for å kreve at barnet skal bo hos han :-( Jeg er en god mamma, jeg lover! Vil han kunne få det, pga min fortid? Hvordan skal vi gjøre det med samvær nå? Vi klarer ikke å være i samme rom engang, for jeg orker ikke å høre på hans beskyldninger, drittslenging osv. Jeg fullammer og vet ikke om babyen er sulten etter 20 min eller etter 3 timer.................
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 fortell lill mer om din fortid.... men så lenge du fullammer så må ungen være hos deg og far kan ha samvær med ungen når du er tilstede..
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Nei, han har ingen gode kort:) Fortid er fortid, og har ingenting med din omsorgsevne i dag å gjøre(regner jeg med;)). Dette blir litt som de tilfellene hvor far har en fortid både med vold og rus, og flere dommer på seg; samværsrett har han, og kan også har hodeomsorgen om mor ikke vil/er egnet, men han er det på tross av sin fortid. Ved samvær kan det være greit å ha en tredjeperson tilstede. Har du venner, familie som kunne hjulpet deg her? Og en ting skal du vite; ammingen av barnet går foran alt hva far måtte mene og ønske, så samvær på fars premisser, er uaktuelt. Trekk pusten dyyyyypt, og slapp aaaaav:)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Men poenget er at det dukket opp noe nå i nærmeste tid, noe jeg gjorde for lenge siden, men ikke hadde gjort opp for meg. Det innhentet meg. Har gjort opp for det nå, men det er bare snakk om uker siden. Er jeg en dårlig omsorgsperson siden jeg har gjort slike ting? Jeg fikk en dom på ubetinget fengsel for et år siden, det var for ting jeg gjorde for 3-4-5 år siden. Barna mine er alt for meg. Jeg forandret meg for dem sin skyld.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Mine venner misliker han, han sine venner misliker meg. begge familiene våre bor på andre kanter av landet. Ingen 3. person som kan være til stede tror jeg, da må det være en fra kommunen feks... Jeg er så redd for å miste yngste barnet mitt :-( Må legge til at jeg gjerne vil at far skal ha samvær, men jeg orker ikke å være i samme rom som han nå. og babyen min spiser alt fra hvert 20. minutt til hver 3. time, så jeg tør ikke å sende h*n fra meg. Er det slik at han kan gå å kreve at babyen skal få flaske mens han har h*n? slik at han har mulighet for samvær.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Altså, jeg ble anmeldt for noe nå nylig,men det var en ting jeg hadde gjort for lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Med mindre din fortid skader dine barn nå, så har han nok en utrolig liten sjans! Han er nødt til å bevise at han er en bedre omsorgsperon enn deg, og i og med du fullammer fortsatt, så er det lite han kan stille opp der. Hadde jeg vært deg ville jeg ringt og bestilt en time på familievernkontoret. Der vet de hva de snakker om, og kan gi dere råd ang situasjonen, og kanskje klart å forklare far at han ikke har sjans i havet for å få hovedomsorgen for et barn som blir fullammet uten å kunne bevise at du ikke kan ta hånd om barnet.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Jeg tror du skal kontakte barnevernet for hjelp til dette. Du mister IKKE omsorgen så lenge barna får alt det de trenger(kjærlighet, at de blir sett, hjelp, mat klær osv, ja, det BARNA trenger av alt). Hva du har på rullebladet, selv om det nettopp er kommet dom på det, har vel lite innvirkning på barnas hverdag og velferd? Det er et klart skille mellom hva du gjør som voksen, og hva du klarer å gi barna av omsorg, om du forstår. Så lenge barna har det bra hos deg, og du virkelig ser hva de trenger til enhver tid, så går alt greit, og det skal MYE til for å miste omsorgen. Har du i tillegg 2 barn med 2 ulike(eller barnefar bare vil ha ene barnet), så stiller du sterkt der også. En skiller nødig søsken. Så lenge det ikke er utuktig omgang(misbruk) av mindreårige(småbarn) du er anmeldt for, så tror jeg du kan slappe helt av. Og det med barnevernet(jeg ramlet av den tanken i starten her;)); jeg har selv kontakt med barnevernet av ulike grunner, og det var jeg som tok kontakt med dem:) De gir meg det jeg føler vi trenger av støtte og hjelp. De er IKKE farlige mennesker som har som mål å ta barna dine. De har som mål at barna skal ha det bra hjemme, ved å hjelpe og støtte foreldrene:) Tenk over at selv om den ene av foreldrene er rik og den andre fattig, så betyr ikke det at den rike vinner omsorgen i en rettssak. Det er omsorgen for barna og ikke penger som er viktig. Samme med rullebladet - fortsatt er den daglige omsorgen det viktige, ikke hva du har rotet deg borti før, eller i morgen av "voksenting".
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Han kan IKKE kreve at du slutter å amme for at han skal ha samvær! Han kan ikke engang kreve å få ta med seg barnet noen timer så lenge du ammer. Egentlig ikke så lenge barnet er under 1 år, generelt.....
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Åh, tusen takk jenter! dere gjorde slik at jeg kanskje får sove i natt. Var så redd at jeg skavl og gråt om hverandre! Jeg har bestilt time på familievernkontoret, men de har ikke noe ledig før om 2 uker og da skal vi dit sammen.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #11 Skrevet 9. juni 2009 Når fedre får samvær selv om de har skadet mor så sier det seg selv at han ikke stiller så veldig mye sterkere en deg fordi om du har svindlet noen for noen år siden. Så lenge det du har gjort ikke har med å skade barn og det ikke er noe å si på din omsorgsevne idag så kan han ikke ta barnet fra deg, en rettsak vil aldri dømme det. Spesielt ikke om barnet er så lite at det ammes, det skal dømmes til barnets beste og barnets beste er jo i norge regnet som netopp å bli ammet. Men en annen ting om det kommer dit hen at det blir rettsak, noe det nok mest sansynlig ikke blir, så lenge du ikke nekter samvær har han ikke noe å ta deg på, så sleng ikke dritt om bf, vær saklig og la dritten han slenger om deg prelle av. Jeg vet det er vanskelig hadde en søster som var gjennom det, Men da ikke angående banefordeling men familievold. Og som det kom klart fram at personen som ikke slenger dritt vinner veldig på dette. Si at jeg regner far som en god far (om du gjør det.), jeg regner meg selv som en god mor og akkurat nå er det beste for barnet å v'ære hos meg da barnet er lite og morsmelk er det beste for barnet. (det er jo i hovedsak det eneste kortet vi stiller virkelig sterkt på, da far ikke kan produsere melk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå