Tremo Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Jeg er gravid i uke 10 med barn nr 3. Har fra før to jenter på 2,5 og 4,5 år. Skal fortelle om graviditeten til foreldre nå til helga, og har tenkt å fotelle det til barna noen dager før. Jeg tror nemlig det blir vanskelig å hode det hemmelig når folk rundt oss begynner å vite det...men jeg er ikke helt sikker på hva som er best likevel. Det blir jo veldig lenge å vente for ett lite barn, også er det jo fremdeles en mulighet for at ting kan gå galt (selv om jeg var på ul i uke 8, og alt så bra ut Noen som har erfaringer med når man bør fortelle?
Vimsetrollet Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har en sønn på 2,5 og jeg tenker at jeg forteller det til han før jeg forteller det til noen andre (har allerede fortalt det til mamma og søstrene mine da). Er så redd for å at noen andre skal plumpe ut: "Skal du bli storebror du da?" før jeg får sagt det til han selv. Jeg har ikke første legekontroll før i uke 13 da, så lurer veldig på om jeg skal si noe før det eller ikke. Synes det er greit å vite at alt er i orden før jeg forteller det. Jeg kommer til å forklare han som best jeg kan at det er veldig lenge til og at babyen må vokse seg stor før den skal ut. Kanskje si noe om at først er det sommer, og så er det høst, bursdagen din, så jul OG så kommer babyen... Ikke så lett å skjønne for en liten pjokk kanskje, men prøver i alle fall.
*Baby#3* Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Vi har også to barn på 2,5 og 4,5. Jeg har mest lyst til å fortelle det til dem før "alle" får vite det i uke 13. Så kan de være med å fortelle det. De kommer til å bli veldig glade, for de snakker mye om babyer. Besteforeldrene får nok vite det før barna da.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Hei kjære deg:) Mine barn er akkurat like gamle som dine, og jeg er 10 uker på vei:) Jeg har en datter på 4,5 og en sønn 2,5. Vi fortalte det til dem i går. I begynnelsen tenkte jeg at jeg skulle vente til jeg var 12 uker på vei, men nå er magen min så stor at alle andre vet om det, og jeg ville unngå at andre plutselig kom med en kommentar. Jeg ville fortelle det selv. Jeg har også vært på ul, og jeg har en baby watcher, så jeg vet at babyen har det bra. Sikker kan man jo aldri være. Barna våre ble veldig glade. Begge fortalte det i barnehagen i dag, og den minste vinket til magen min da jeg gikk fra ham:) Så koselig:) Jeg har sagt at det er leeenge til babyen kommer, at de begge må ha bursdag først, feire jul og skyte opp raketter. Jeg vet det er lenge for dem å vente, men to uker fra eller til spiller ingen rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå