Hurra:) Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Hei. Er gravid i uke 7 , og føler bare at jeg blir mer og mer trøtt som tiden går. Da jeg er ny på dette med å være gravid lurer jeg på om jeg må forvente å være like trøtt hele svangerskapet eller om man er mest trøtt i starten og på slutten? Har heldigvis ikke andre plager bortsett fra litt kvalme, som gjerne kommer når jeg er trøtt. Er det noen andre som har delvis sykemelding så tidlig i svangerskapet pga trøtthet? Jeg har det ikke foreløpig, men må vurdere litt hvordan det utvikler seg. Men mest av alt er jeg veldig veldig glad for lille knerten i magen
The Bad Gal Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Da jeg gikk gravid sist ga den voldsomme trøttheten seg rundt 12-13 uker(desverre ikke kvalmen, men det er ei anna historie...) Du får nok litt mer energi etterhvert, men de sjekker jernverdiene dine o.l på første kontrollen, så skulle det være noe annet som gjør at du blir trøtt og slapp kan det kanskje fikses på:-)
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Hos meg ga vel den verste trøttheten seg i uke 12 el noe... Før det sovna jeg bare jeg satte meg ned.. Men hadde nok en liten lur i løpet av dagen ganske ofte i svangerskapet :-)
Lillevenn33 Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Jeg er delvis sykemeldt pga trøtthet. Tror at sist jeg var gravid gav trøttheten seg i 2. trimester. Men man er som regel mer sliten enn vanlig hele svangerskapet, men kanskje ikke en slik lammende trøtthet, slik som i begynnelsen.
Hurra:) Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2009 Takk for svar Enklere å være så trøtt når jeg vet det vanligvis gir seg litt når man er ferdig med de første 12 ukene. Bare 5 1/2 uke igjen da.. Spørs om jeg også må få delvis sykemelding når jeg skal til kontroll hos legen neste uke, hvis det ikke er jernmangel eller noe sånt da. Har noen jerntabletter liggende fra forrige forsøk da jeg hadde exu, men man bør vel ikke ta jerntabletter hvis man ikke er sikker på at jernnivået er lavt?
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Jeg synes det pleier å være første og siste trimester som er verst når det gjelder trøtthet. Siste trimester fordi man er så stor og ubekvem at man rett og slett sover dårligere. De midterste månedene pleier være himmelen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå