Gå til innhold

aj aj...Gravid!

Fornøyd_3barnsmamma ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var virkelig ikke planlagt...

Jeg har plagdes masse med bekkenet etter fødsel nr 2, så dette gruer jeg meg litt til.

Jeg hadde trodd vi skulle begynne å få tredjemann om noen år. Sist gang gikk det lang tid før jeg ble gravid ( ikke med første).

Men, nå sitter jeg her da, gravid, skjelvene, og litt skremmende....

Noen som har gode råd for bekkent? Jeg behøver jo ikke bli så dårlig som jeg har vært...men oddsene er virkelig ikke på min side.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis med spire! :)

Snakk med legen din ang bekkenet allerede på 1 sv.skapskontroll, og sørg for at du får henvisning til fysio med en gang. Så får du startet behandling og trening med en gang.

Trening i vann er yppelig for gravide med bekkenplager, sjekke om det finnes noe i ditt nærmiljø.

Skrevet

Hei! Er i akkurat samme situasjon som deg. Hadde skikkelig bekkenløsning med nr 2 og er redd for at denne gangen blir d enda værre. Har nettopp avsluttet min trening hos fysio etter fødsel, og jammen var jeg ikke gravid igjen. Rimelig sjokkert jeg og.....

Eneste jeg kan si er at forrige graviditet merket jeg bekkenet skikkelig fra uke 4. Nå er jeg uke 8 og kjenner litt innimellom.

Skrevet

Hei, blir to tette på deg også :)

Får håpe bekkenet holder dette svangerskapet også ;)

Skrevet

Ja, har ei på 7 år og ei på 8 mnd. Hvor gamlei er dine da?

Vi får krysse fingrene for at det ikke blir så ille ja ;)

Skrevet

Eg har "berre" vore gravid to gongar, men andre gong var bekkenet bedre enn første, til tross for 100% sjukemelding pga bekkenet frå veke 14 i første svangerskap.

Lykke til med svangerskap og bekken begge to :o)

Skrevet

Takk for d ;). Da får vi håpe at d blir bedre for oss og denne gang ;)

Skrevet

Lillegutt er 10 mnd den 18juni, så her blir det veldig tett. Første er snart 5 år.

Skrevet

Gratulerer.

Jeg kan ikke uttale meg på mine vegne, men min søster har tre barn.

Sv.skap hadde hun bekkenløsning og plagdes endel.

Sv.skap 2 var derimot MYE verre, gikk på krykker mesteparten av svangerskapet. Under fødselen smalt det i bekkenet og hun ble sengeliggende i nesten 3mnd.

Bare 10-11mnd etter fødselen ble hun gravid igjen (noe som var VELDIG uplanlagt siden legene hadde frarådet henne å få flere barn pga bekkenet).

Hun gikk til fysioterepeut og klarte å holde ut, uten at bekkenet ble ødelagt ved den fødselen.

Hun ble heller ikke sengeliggende etter fødselen.

Vannaktiviteter + fysio er nok for å få øvelser.

Lykke til =)

Skrevet

Takk for tips :)

ja, jeg tror nok vannaktiviteter er supert for bekkenet.

Har faktisk gått til manuellterapeaut 6 mnd etter fødselen med sistemann. Men jeg klarte ikke alle øvelsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...