blomsterjenta Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Hei, dere som lager mat selv. Hva slags krydder/urter er populært hos deres små? (Jenta mi er 6,5 mnd) Bruker dere ferskt el tørka? forskjellen er kanskje bare at det smaker mer av ferskt?
Lemonia Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Jeg bruker det jeg har. Har jeg fersk så bruker jeg det, hvis ikke bruker jeg tørket. Så langt har sønnen min likt det jeg har brukt (oregano, basilikum, timian, laurbærblad og persille foreløpig).
blomsterjenta Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2009 takk for tips:) skal begynne å prøve meg fram.
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Mange gode tips som sto over her, men vil legge til at dill, grasløk og persille faller i god smak, i allefall hos småen;) (veldig godt i grønsaksmos og sausar). Alt av krydder (uten salt) kan vel i grunnen brukast. Lurt å prøve på ei skei av gangen, så ser du kva småen likar. (hihi, småen fikk småke paprikakrydder i middagen her om dagen, det var litt grimasar, men veldig stas;)
blomstre Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Her har hvitløk vært en sikker vinner hos begge jentene. Koker et fedd sammen med grønsakene og moser det etterpå. Og i tilleg til det andre som er nevnt over så har kardemomme sammen med kylling og grønnsaker falt i smak (da har jeg ikke hatt hvitløk...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå