Gå til innhold

Når forteller dere at dere er gravide??

Anbefalte innlegg

Skrevet

da jeg ble gravid med første så klarte jeg ikke å holde munn. Sa det da jeg allerede var 1 1/2 mnd. på vei.

Jeg har opplevd at en del i vennekretsen og bekjente har fortalte det så tidlig og har dessverre mistet før det har gått 3 mnd.

Så snart jeg blir gravid så kommer jeg til å fortelle det til kun familie. Er så redd for at "alle" skal vite det om det skulle gå gale.

Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist viste vel alle det rundt uke 8-10.Familien fikk vite det med en gang.

Neste gang skal vi prøve å vente litt lenger,men kommer til å¨si det til jentegjenen tidlig.

Og kjenner jeg meg selv rett så vet vel alle det like tidlig denne gangen også...hehe

Skrevet

Sa ikke noe før uke 12 verken nå eller sist. Opplevde å miste før nr 3, og jeg er ikke typen som vil ha sympati fra alle hauger og kanter av verken familie eller venner (bortsett fra nærmeste venninne, hun visste), så var sjeleglad jeg ikke hadde sagt noe da. Sorgen var mye større enn jeg hadde forestilt meg, men også veldig privat, så er glad jeg slapp å måtte svare på "hvordan går det?" spørsmål fra familie og sånt.

Skrevet

Alva:

Ser at du snart har 4 barn så regner med at du blir lett gravid!?

For vår del var det veldig stort å få vite at jeg var gravid siden vi hadde prøvd i nærmere 3 år.Men man vet jo aldri,kunne jo gått galt og da sitter man der med skjegget i postkassa og har en stor jobb med å fortelle alle.

Men vi klarte ikke å holde oss siden vi hadde ventet så lenge.

Håper vi klarer oss litt bedre hvis det blir en neste gang;-)

Lykke til med frøkna i august!!

Skrevet

Ja, jeg blir veldig lett gravid, denne gangen skulle det knapt ha vært mulig, men stor mage har jeg likevel ;-) Skulle gjerne gitt fruktbarheten videre til noen som trenger den mer enn meg nå, for nå vil ikke jeg ha flere barn!

Med førstemann klarte vi ikke å holde oss vi heller enda vi ble fort gravide. Familien fikk vite det med en gang omtrent, samme med de nærmeste vennene, alle andre fikk vite det rundt uke 8-10 en gang. Var etter at jeg mistet (mistet ganske tidlig så hadde ikke rukket å si noe enda uansett) at jeg ikke ville fortelle noe før uke 12 når jeg hadde sett på UL at alt var i orden.

Forstår veldig godt at det er vanskelig å holde gleden inne, har jo vært der selv, med å fortelle tidlig altså, men med nr 3 var jeg mye mer avventende pga erfaringen like før. Denne gangen var det jo overhode ikke planlagt, så jeg gruet meg faktisk til å fortelle det. Opplevelsen av å vente nr 3 med to gutter fra før var ikke den beste, alle maste om jente og nærmest kondolerte oss med gutt nr 3 i stede for å gratulere, så jeg orket liksom ikke helt samme kjøret igjen en gang til. Da ble det lett å ikke si noe.

Skrevet

Med første ventet vi til uke 12 og sa det da bare til de nærmeste. Så spredde ryktet seg etterhvert og "alle" visste det vel rundt 16 uker.

Nå er jeg 14 uker på vei og bare min beste venninne og moren min + svigermor vet om det.

Men magen avslører oss vel ganske snart:)

Skrevet

Jeg fortalte det til familien og venner som jeg hadde brukt til støtte om det gikk gale. Ellers så ventet jeg til etter uke 12 med andre mann, og førstemann holdt jeg ganske tett om til ul. Trengte tid til å tenke, og ingen kunne se det. Med tvillingene, denne gangen, la alle merke til magen og ikke minst at jeg spydde på jobb hele tiden. Tror alle visste det fra ikm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...