Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! (Legger dette inn her, lite aktvitet på barnevognforum..)

Trenger noen tips og råd fra damer som er litt mer bevandret i barnevognjungelen enn meg(1.barnet):

Har mest lyst på 3.hjuling, men det er kun utifra at jeg synes det ser kulest ut...(teit, jeg vet, men sånn er det bare;)

Valget står mellom TFK joggster, OTH, Emmaljunga cangaroo city og Quinny Freestyle.

"Puddingen" kommer i slutten av september og jeg arver en voksi-pose. I og med at det da snart er vinter er det kanskje litt viktig med god plass i bagèn...

Har en intensjon om at bruken blir mest i skog og mark og heller mindre busskjøring/gate/kafè. Er også litt trapper der vi bor, så blir endel bæring av vogn.

Vi har stasjonsvogn så har god plass i bilen.

Hva bør jeg velge? Gode tips mottas med stor takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår første fødte er født i midten av september :) kjempe fin tid å få en liten på :D

Vi valgte selv emmaljunga duo edge og har ikke angret ett sekund på det :)

Bodde da lit ut på landet, så ble endel gåturer på landevei og bred skodsti (lysløype). Å da var duo edgen super!!! veldig god fjering, lett og trille til tross for at selve vogna er ganske tung. Har også vært ofte på besøk hos en venninne som bor i 3.etg i en blokk uten heis, og hun sa at det var den første vogna hun hadde prøvd der hun ikke følte at ungen ble ristet halvt ihjel når hun dro vogna opp trappa :)

duo edgen er jo ganske stor og bred, men vi har også stasjonsvogn og det er god plass til den på langs inn :)

Det er også kjempe god plass i bagdelen, så den kan du bruke ganske lenge. Byttet ikke over til sportsdelen før mini var 7-8mnd.

Samboeren min kaller den bare for panser-vogna, fordi den kommer seg fram over alt. er liksom bare å buse på :)

Men visst du absolutt vil ha en 3-hjuling, så har jeg 2 venninner som har quinny freestyle og de er kjempe fornøyd med den :) så den kan jeg også trygt anbefale videre :)

Skrevet

Jeg venter min 2 i slutten av september. Denne gangen har jeg kjøpt en TFK jogger twist. Fikk et bra tilbud på ei brukt(siden des 08) til en bra penge:) Har flere venninner som har den vogna. Syns den er kjempefin :)) Så kan jeg kjøpe til en dings så kan jeg feste maxi cosi bilstol på den! Kjempelurt!!! Synes nå jeg iallefall :)))

Skrevet

Sto litt mellom de 2 selv, men valget falt på TFK joggster twist, syns den er finest, og viker veldig praktisk. Har også venner som er veldig fornøyd

Skrevet

Jeg har selv Oth vogna. Jeg er kjempe fornøyd med den. Veldig lett og god å gå på tur med i skog og mark. Kjøpte nettopp søsken vogn av sammen type.

Skrevet

jeg må ærlig innrømme at jeg er skeptisk til 3-hjulsvogner. jeg mener de er lette å tippe. har vært på kanten flere ganger til å tippe. hvis du løfter vognen etter handtaket å skal flytte den litt, så står den kun på ett hjul. jeg skal absolutt ikke ha 3 hjul på min vogn. jeg har ikke barn fra før, venter min første i september, men jobber i barnehage. vært borti en del vogner der. jeg har kjøpt en emmaljunga duo edge. :) men selvfølgeli, hvis du er obs på at vognen lett kan tippe, så er det jo bare å unngå å løfte/flytte etter håndtaket :)

Skrevet

Her står valget mellom quinny freestyle og urban jungle mountain buggy (tidligere OTH). Men jeg tror vi kommer til å velge urban jungle, for den veier mindre enn quinny. Vi har ikke bil så må få med vogn på bussen, i butikker og så liker vi å gå turer i terreng og fjell. Da er urban jungle perfekt! Og den er ikke enkel å tippe, både quinny og urban jungle har brede bakhjul og er stødige :-)

Skrevet

Så bra med alle tipsene!!! Har blitt litt klokere, men ser at det kanskje ikke er så stor forskjell på disse vognene og at smaken er som baken:D

Et spørsmål jeg ikke har helt fått greie på er det god plass til en voksi-pose oppe i alle disse bagene??

Skrevet

Hei! :-)

Har nettopp kjøpt meg Emmaljunga Edge Duo, og er kjempetilfreds!

Den har en stoor og romslig bag, som gjør at babyen kan bruke den lenge selv med voksipose eller vognpose!

Ble anbefalt akkurat denne vognen da flere av mine veninner har den og som synes vogna er kjempebra, god plass, stødig og god å trille! :-)

Har hatt kombivogn til alle mine andre 4 barn, sist Brio, men barna var ikke mange mnd. før bagen ble for liten, derfor ble valget enkelt nå!

Gleder meg kjempemasse til å ta den i bruk! :-)

Termin om ca 8 ukers tid! :-)

Lykke til med vognvalget! :-)

Skrevet

tfk sin er stor. 80 cm tror jeg

Skrevet

Bagen til Emmaljunga Edge Duo er 80 cm :-)

Skrevet

TFK sin bag er den største til 3 hjuling som er på markedet.

Den måler 82 cm. Hadde ikkje vurdert OTH viss det er viktig med stor bag, da denne er kjempe liten. Du kan inn å lese om vognene på vogndilla.com. der står det mykje om vognene.

Har forresten valgt TFK sjølv. Dette var fordi den er størst bag i. Den er også av dei få som kan ha rett rygg i sportsdelen. Sportsdelen er og den som har lengst og størst sitte og liggeplass. Da eg syns det er viktig at vogna er funksjonell og god i mange år, og veit eg får store barn var dette svært viktig. Har brukt mykje tid på å velge vogn denne gangen. Både i butikk og på nett.

Lykke til med vognkjøpet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...