Gå til innhold

Dere som har termin fra ca 1 uke før eller etter dagens dato 8/6 :)


Moni*gull09*gullgutt11

Anbefalte innlegg

Kan ikke vi fortelle litt på denne tråden om ting som skjer? Om vi har kynnere, (mas)rier, blødning, slimproppen går, vannet går, får keisersnittdato, symptomer til sv.sk.forgiftning e.l. og oppdatere på denne tråden?

 

Gøy å høre hva dere finner ut av "årsaken", og også at vi kan gi råd til hverandre av egen erfaring eller etter å ha snakket med jordmor.

 

Det kan skje så mye disse siste 2 (eller siste 4 ukene for de som går så langt over tid), gøy å høre hvor forskjellig alt utvikler seg. Og ikke minst fortelle om fødselshistorien når det har skjedd!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin lørdag 13/6 og har de siste dagene hatt veldig mye kynnere. I dag har jeg hatt mensensmerter som kommer og går i både mage og rygg... Første gang - så vet ikke om det betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også masse kynnere, pluss at det kjennes ut som hun graver seg veeeldig nedover i bekkenet. Merkelig følelse!

 

Ikke mensensmerter...venter på dem..det betyr jo av og til at noe er på gang!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har også termin lørdag 13 juni. Skal på UUS. Har hatt noen kynnere, men de er ikke vonde i det hele tatt. Merker at magen blir hard, men det er stor sett det. Ingen mens-liknende smerter eller ri-liknende tendenser og det føles nok litt ut som om han har tenkt til å bli der inne en stund til....

 

Ellers har jeg de siste dagene hatt følelsen av at babyen "graver/sprenger" seg nedover med hodet (som er bekreftet festet.). Det er litt vondt, men gir seg hvis jeg beveger meg litt. Kjenner masse liv og magen buler og beveger seg store deler av dagen og speiselt rundt middagstider og på kvelden. (Det er da disse sprengningen kommer også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 6.6 og håpet på fullmånen 7.6, men sitter her ennå med kulemagen... siden dette er min første var det kanskje litt vel optimistisk å håpe på at han skulle komme til termin.

 

Et par dager før termin merket jeg flere og sterkere kynnere i tillegg til kraftigere murringer. Dette har pågått siden.

 

Jeg var også kvalm/uggen og hadde løs mage et par dager.. jeg regner med at dette kom pga endring i hormoner. Det har uansett gitt seg nå...

 

Jeg merker også at gutten har sunket lengre ned i bekkenet. Føler magen er blitt betydelig lavere og det er umulig å ikke sitte som en mann;-) I tillegg blir det nå mer vagging enn gåing når jeg forflytter meg rundt.

 

Blir spennende å høre hva dere andre opplever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolla - man må bare holde motet oppe - jeg merker ihvertfall det er vanskelig!! Kjenner flere rundt meg nå som fikk på TERMINdato! Urettferdig :( Selv hadde jeg termin i går...

 

Har også mange kynnere, de blir sterkere på ettermiddagen og kvelden, men så forsvinner de på natta (! Hvorfor det? Starter ikke "de aller fleste fødsler på natta"? Sukk...Hadde litt mensmurringer i mårres, men de forsvant jaggu...Har ikke hatt løs mage som du, men det skal visst være et ganske klart tegn på at ting begynner å modnes..hvis det gir seg så...

 

Jenta har også sunket lengre ned i bekkenet her og, hun graver og kravler nedi, jeg er bare spent på om hodet fester seg, det hadde det ikke gjort på kontroll i går! Jeg føler også stort behov for å sitte som en mann om dagen :)

 

Det som egentlig er ille om dagen er at jeg var så utrolig innstilt på å få før termin. På UL ble nemlig termindato flyttet fra 26.mai til 8.juni...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde termin 3.06 og nå går jeg å venter. Har masse press og stikkinger mot underlivet så håper det skjer noe snart. Ellers så er formen kjempe bra. Var på sykkeltur i går og skal gå en laaang tur i ettermiddag.

 

Lykke til jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kl. 11 på kvelden 9. var fødselen i gang med 10 min. mellom riene. Etter totalt 7.5 timer hvorav 4 timer var tilbragt på sykehuset kom gutten vår til verden kl. 0630 onsdag 10. juni. Nå koser vi oss hjemme:-)

 

Hvordan går det med deg Jentenurk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer så mye Bolla! Så fantastisk å høre at du endelig har blitt mamma :))

 

Jeg går her FREMDELES med masse kynnere og kjempevondt framme i bekkenet. Jeg skal innrømme at det er en tolmodighetsprøve. Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke vil ut :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det er kjempestas å være mamma!

 

Før du vet ordet av det er du igang også. Men det er jo vanskelig å bare gå å vente sånn. Det er uansett ikke lenge igjen før jenta di er her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...