Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 tjah.. det er litt omdiskurert.. jeg spiste ikke salami med martin i magen hvertfall men en skive skader jo ikke
3 er nok! Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 hææææ? kan man ikke spise salami? jeg har jo fått dilla på det, har sikkert spist to pakker den siste uka. og det rare er at jeg ikke likte det tidligere...
Mamma_til_isabella Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har spist salami hele svangerskapet..... Pass bare på at den har lang holdbarhet og er fersk!
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2009 jeg har spist en helt pakke bare i dag(med litt hjelp fra samboeren),så håper det ikke er farlig...
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 ifølge matportalen , jordmor og lege så er salami annset som spekemat å det skal man ikke spise som gravid:) jeg fulgte det gjennom mitt svangerskap og det gikk helt fint:)
Mamma_til_isabella Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Der er det forskjellige meninger!For jeg har fått beskjed av jordmor og lege at det går fint så lenge det er ferskt! Men man får avgjøre selv..jeg orker ikke være så hysterisk i svangerskapet mitt!I gamledager spiste de spekemat! Man kan legge det 1 døgn i fryseren eller bruke det på ostesmørbrød i ovnen så kan man også trygt spise det! Er mye i verden som er farlig.Beste er om man avgjør selv hva som er best:)
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 håpe nå ikke det er farlig,for da e nå stakkaren i magen ille ute..har jo og dilla på salami,spiser ikke annet på brødskiva for tia..
Mamma_til_isabella Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Ikke tenk på at det er farlig:) Tror nok veldig mange spiser salami.....Jeg har aldri hørt om noen hvor det er skjedd noe galt fordi de har spist salami.Se på rusmisbrukere og hvor mange friske barn det fødes av dem. Viktig at man ikke er for hysterisk selv om man er gravid.Heller bruker sunn fornuft;)
maaneskinn Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Jeg spise ikke salami. Det regnes som spekemat. Samme med pepperoni. Men man kan spise det hvis det har vært varmebehandlet, f.eks på pizza.
Mamma_til_isabella Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Salami er varmebehandlet så blir litt annerledes..... Kan legges et døgn i fryseren også så er du rimelig sikker..
pjokkemamma*07+10* Skrevet 9. juni 2009 #12 Skrevet 9. juni 2009 Har vært utrolig mamge salamidebatter her inne på barnimagen.com. hehe. Som de sier over her, noen anbefaler det ikke, og andre sier at det er helt ufarlig. Men du som spør, siden du har prøvd så lenge å bli gravid, så er det vel like greit å ikke ta noen sjanser? Jeg liker ikke så godt salami uansett, men jeg stoler ikke hundre prosent på Gilde for å si det sånn... Lag ostesmørbrød, så får du stekt salamien, eller spis kokt skinke =)
Vimsetrollet Skrevet 9. juni 2009 #13 Skrevet 9. juni 2009 Jeg har hørt at det ikke hjelper å fryse, for noen bakrerier overlever likevel.
Lavendel*06*10* Skrevet 9. juni 2009 #15 Skrevet 9. juni 2009 JEg spurte om salami for en stund siden , jeg spiser det enda:) Spiste det hele tiden med førstemann å. Kaviar spiser jeg også.. Men jeg kan tydeligvis ikke spise bestillings pizza eller big tasty på mcdonalds , for da blir jeg akutt gærn i magen og sitter på do resten av dagen.. Er jo like greit å holde seg unna den dritt maten da:) hehe
Mamma_til_isabella Skrevet 9. juni 2009 #16 Skrevet 9. juni 2009 Gilde sin salami er varmebehandlet så om man fryser den dør alt av bakterier!Bare passe på at den er fersk og har lang holdbarhet
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 10. juni 2009 #17 Skrevet 10. juni 2009 spiser både salami og annen spekemat... er ikke redd for det iallefall.... gikk bra forrige gang...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 11. juni 2009 #18 Skrevet 11. juni 2009 Hei var på tidlig ul idag, og spurte om d var greit med salami. Han sa at jeg helst burde unngå det. Røkelaks som jeg er så glad i var ok.
lillejenta2 Skrevet 12. juni 2009 #19 Skrevet 12. juni 2009 Jeg var hos legen igår og han sa at salami var det bare å spise. JEg skal også til Spania på ferie og han sa det gikk helt fint å spise spekemat også! Det synes jeg var rart. Men han sa det var viktig at det var fersk spekemat, ikke en som har ligget ute i evigheter.. tror jeg holder meg unna spekemat i utlandet, men salami og vakuumpakket spekemat her hjemme spiser jeg med god samvittiget. SAmmen med fersk røkelaks, fersk gravlaks, krabbeklør, sushi og fersk brie. viktig å ikke være hysteriske her jenter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå