Trollemor og snuppa! Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 http://www.virrvarr.net/blog/2009/05/12/curly-skriver-bok-om-mobbing-mitt-bidrag/ Utrolig sterkt, og om hvor jævlige unger kan være.. Et utrolig viktig tema som skulle hatt mye mer oppmerksomhet!
Trollemor og snuppa! Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 8. juni 2009 Det går an å gå ned til overskiften "Forseglet", det er der historien begynner......
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Huff, så forferdelig!! Ble skikkelig lei meg av å lese det! ER så glad for at jeg aldri var en mobber, selv om det var barn i klassen min som ble mobbet. Jeg var i stede vennlige mot dem. Snakket med dem osv. Kan ikke skjønne hva som får barn, unge og voksne til å gjøre sånnt! ???
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Nettopp dette er grunnen til at god kontakt mellom skole og hjem er så utrolig viktig. Foreldre MÅ på banene i hvert eneste tilfelle av plaging. Jeg har tatt grep mang en gang for mitt barn som har blitt mobbet. En må rett og slett tvinge skolen til reaksjoner og sanksjoner. Av og til må en gå så langt som å true med anmeldelser, evt gjennomføre det om ikke skolen tar en på alvor. Jeg kjenner igjen mange av de tingene i teksten, fra mitt eget barn. Trekker seg mer for seg selv, inn i seg selv, skifter klesstil, håper på venner osv osv..... Mitt barn har selv skrevet om sin tid i skolen, i en stil; norsklæreren forsto ikke engang at ungen skrev om seg selv. Stilen ender med selvmord, ".....for hva er vel vitsen med å leve?" Ingen har tatt det opp med meg fra skolens side, men JEG har tatt det opp med skolen fordi mitt barn la stilen ganske så åpenlyst for meg å finne......Vet egentlig ikke om det var så "alvorlig" og bokstavelig ment, men et rop om hjelp er det hvertfall. OG det må tas på alvor.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Fikk tårer i øynene av det hun hadde skrevet... Har selv vært en mobber på barneskolen, og må si jeg skammer meg over... Heldigvis vet jeg at hun som vi mobbet ble tatt godt i mot på sin nye skole, og trivdes der. Etter barneskolen ble jeg heldigvis mer empatisk og klokere. Læreren støttet faktisk oss som mobbet, og reagerte med sinne mot den nye jenta, som påsto at yndlingselevene hans var slemme.. Var selv vikar i fjor på en barneskole, og opplevde at en jente,X, satt og gråt i friminuttet, og sa ja da jeg spurte om noen hadde plaget eller skadet henne. Plutselig dukket det opp 2 jenter på 9 år som stilte seg opp veldig demonstrative med armene i siden og så; Ja, stakkar. Vi så at hun ramlet i trappa og slo seg, ikke sant X? Ja, sa X. Fikk henne dessverre ikke til å ville snakke med meg mer, men er bombesikker på at de 2 jentene var mobbere ja, og at sannheten var en helt annen... X snakket dessverre dårlig norsk, noe som gjør det vanskelig å vite helt sikkert, men hun så livredd ut da de to jentene kom bort- og det var nok for meg. Fryktelig vanskelig som vikar å vite hva man skal gjøre..
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Jeg fikk også tårer i øynene. jeg avr den jenta som ingen av guttene ville holde i hånda da vi skulle danse ringdans i gymmen. læreren sto over den gutten som var nærmest meg og befalte han å ta hånda mi, men han nektet. hele klassen sto og så på, guttene lo. De syntes jeg var ekkel av en eller annen grunn. Heldig vis hadd ejeg ihvertfall venninner. Men det avr mange stygge episoder fra disse guttene. men tenk å ikke ha noen, og tenk å få en hel kasse på skolen med alle de bursdagsgavene du ahr gitt bort tilbake fordi ingen kunne beholde noe du har tatt i...?!!! Menneskesinnet ahr virkelig ondskapsfulle sider alt i ung alder.. Stakkrs Curly... Må ha vært noen jævlige år. Trøsten er at mennesker som opplever slikt vokser mye og generelt er langt mer interessante å være sammen med enn de populære som mobbet. Og dte er så viktig å bryte tausheten, at noen sier at dette ikke er ok. For hvis ikke kan slike ting eskalere til syke høyder pga gruppepress.. Bare se på Paradise hotel!!! Og det dreide seg om voksne, "siviliserte" mennesker som la en jente for hat på åpen tv. Frøs henne ut, kalte henne de verste ting, sa til henne at hun var stygg, at ingen likte hennne.. Jeg var SJOKKA. Tenk at dette sitter ungdom å ser på- hva slags signaler gir det, om hva som e rhipt og kult?? Mobbing hører dessverre ikke bare barndommen til. det er bare det at voksne flest har lært seg å undertrykke den slags impulser. ille
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Takk, endelig fant jeg noe meningsfylt å lese!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå