Gå til innhold

er dette normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er antakeli gravid, hvis jeg er så er jeg ca 5 uker.... skal teste til torsdag.

Men puppene mine er litt fra og til..... altså den ene dagen er de harde og blodårene er ganske sterke og areola er veldig mørkt, men den andre dagen er de ikke fullt så harde og blodårene er ikke så synlig....

sist jeg var gravid så fikk jeg disse symp her ganske tidlig da også, men husker ikke om det var til eller fra.....

Noen som vet noe om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan bli sånn rett før mensen vet jeg..

men hvorfor vente helt til torsdag ? hvis du er 5 uker på vei, kunne du jo testa for over en uke siden...

Skrevet

jeg hadde ikke el før på dag 20 sånn ca og til torsdagen er det 14 dager siden.....

Jeg har aldri hatt det sånn før mensen, men kroppen er veldig rar så kan jo hende tr er på vei=(

Skrevet

Tror nok heller du er gravid.. men hvis du skal teste på torsdag, er du jo ikke 5 uker på vei ? da er du vel 2-3 uker..

Skrevet

????? Skjønner ikke...... skal man ikke regne fra første dag i siste mens???

Jeg håper jo at jeg er gravid, men det vil tiden vise=)

Skrevet

man kan teste seg i den tiden mensen skal komme..jeg testet samme dagen og fikk positiv prøve.så du kunne nok testet allerede:)

Skrevet

Ja, men jeg vet nesten ikke når ikm er fordi jeg har veldig uregelmessig, men jeg vet jeg hadde el på dag 20 sånn ca og til torsdagen er det 15 dager siden.... Vi får se=)

Skrevet

Jeg fikk ikke positiv test før 7-8 etter ventet menstruasjon... Da regner jeg med 29 dagers syklus. :)

Lykke til.

Skrevet

Jeg skjønner..... sist jeg var gravid så tok jeg først en test da jeg ventet mens og den ble selvsagt negativ, men mensen kom ikke og en uke senere tok jeg en ny test som ble positiv..... så det kan jo hende det er sånn nå også...

Jeg får nok bare smøre meg med tolamod og se på torsdagen.....

hvis ikke den er positiv venter jeg å ser om mensen dukker opp=)

Skrevet

Hmm... ikke bare meg som ikke blir klok på dette her.... Jeg hadde første menstruasjonsdag 10 mai... har normalt 28-32 dagers sykluss. Tok en test i går... som var negativ :( Men jeg er så i stuss. på torsdag fikk jeg småblødninger som varte til søndag, ikke mensen... tenkte kanskje festeblødning?? Kan testen ha vist feil??

Skrevet

Når du har el er du to uker på vei. Så hvis du ikke hadde el før dag 20 så blir det feil å regne ut fra første dag i siste mens.

Skrevet

men hvordan regner jeg da???

Beklager at jeg er så dum, men jeg skjønner ikke noe.....

hehehe

Skrevet

Du er ikke dum, er mange som syns dette er forvirrende. Hvis du hadde el på dag 20 så er du 6 dager midre på vei enn du trodde. Husker ikke helt hva du skrev, men var det ikke 5 uker på torsdag? Da er du 4 på onsdag.

Skrevet

Hvis el var 28.mai - da ville første uke i svangerskapet (28 dagers syklus) være 14. mai (selv om det faktisk er 8.mai pga din seine eggløsning. svangerskapets varighet regnes fra 2 uker før el. Det blir jo litt feil - men det er jo babyen som bestemmer litt her:)

Legen vil nok notere ned den faktiske dagen for første dag i siste mens, men samtidig kan han/hun også notere din el dag - slik at antatt termin blir riktig - også kommer ul - som vi gi en ny pekepinn. Uansett varer et normalt svangerskap i 38-42 uker (inkl. de 2 ukene før befruktning)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...