Gå til innhold

6 mnd - hva slags leker synes de er gøy? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skulle kjøpt noen nye leker til vesla, men hva er gøy for ei på 6 mnd?

Til nå har det vært, og er vel enda gøy med babygymmen, speil, div. rangler og en tøybok. Også bamsen.

Ellers er det morsomt å klappe kake, synge og danse og kjøre fly. Og hoppe! :)

Har vært å kjøpt en liten ball i dag, men nå sover hun så har ikke fått testet den enda;)

Har dere noen ideer? Gjerne linker til hvor jeg får kjøpt det:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Jenta mi er fem og en halv mnd, men nå er babygymen helt UT! :) Hun ruller seg frem og tilbake, og babygymen hidrer henne bare. Hun er heller ikke så interessert i ranglene sine lengre.

Jeg har kjøpt to nye leker som er veldig poppis. Den ene er en buss, som hun har foran seg på gulvet. Hun kan tryke på noen knapper og da spretter ulike dyr opp også spilles Hjulene på bussen. Denne ble kjøpt på Kremmerhuset, men er fra Fisherprice. Hun har også en sommerfulg som hun kan aktivere ved å trykke på knapper så spiller den musikk og lys blinker. Disse kan hun drive lenge med. Her går det altså i alt man kan trykke på!! :)

Hun liker fortsatt de bamsene som hun kan trykke på magen slik at de spiller. Disse kan hun spise på, og hun gnager jo på alt hun får tak i som er mykt. Hun klarer ikke selv å aktivere disse bamsene for man må trykke ganske hardt for å få lyd, men da hjelper jeg henne med det :)

Skrevet

Jeg vil og ha sånn buss!

Her er telefonen fra Fisher Price morsom. Bamser er morsomme, fjernkontroller, nøkler og mobiltelefoner. Rangler er ut og babygymmen har vært kjedelig leeenge.

Han er 7 mnd.

Gjest Tale30
Skrevet

Det var mobiltelefonen min som fikk meg til å forstå at jeg måtte kjøpe trykketing :)

Hvis hun ligger og spiser, og jeg skal sende en sms eller ringe noen, reiser hun seg opp i sittende på fanget mitt og strekker seg etter mobilen. Får hun tak i den trykker hun frenetisk med tunga helt ut av munnen i ren konsentrasjon, hehe..

Det er forrsten en annen ting som hun elseker, som hun har vært vill etter lenge, og det er et sånt lekepiano. Fingrene går og går, og hun hyler av glede når det kommer musikk, hehe. Men en far som lager musikkinstrumenter så har vi store planer ;)

Skrevet

Nå er jo flisa faktisk 8 mmd snart, men svarer likevel=)

Her er også babygymmen stort sett bare i veien for intens rulling, men den har faktisk fått en litt ny funksjon i det siste. De stengene er visst utrolig deilig å kvesse tennene på, på lik linje med bordben og stoler. Og det er gøy å spenne bein og armer sånn at hele greia flyr i lufta, over en fascinert liten flis på gulvet.

I tillegg har vi en populær liten bondegård, hvor dyrene lager lyder og spiller forskjellige sanger når man trykker på dem. Innebandy-ballen har sånne fine små hull i seg, sånn at flisa klarer å "kaste" den selv; veldig gøy. Ellers er det stort sett bare rulling på parketten som er morsomt for tida, og utforske alle kriker og kroker av stua. Leker er liksom ikke like interessant lenger, bortsett fra å gnage på dem for å stille kløen i tennene..Og, ikke å forglemme; vaskelapper og snorer; det er igrunnen det aller, aller beste for tida;)

Skrevet

leker med lyd og bevegelse er populært her! Men alt som er mulig å spise på er genialt hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...