Gå til innhold

Noen med babyer som har hatt trøske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns tjukkens munn er litt hvit. Spesielt på slimhinnene bak leppene, samt litt på tunga. Gommene er ikke hvite. Har vært sånn en ukes tid. Har prøvd å google litt. Står at jeg må ta han til lege om det ikke forsvinner på noen dager.

Noen her som har hatt det? Hvor lang tid tok det før det gikk tilbake. Måtte det behandles?

Jeg hadde en soppinfeksjon da jeg var gravid, så er vel ikke usannsynlig at han kan ha blitt smittet...men syns det er litt sent å få symptomer nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veslas symptomer var hvitt belegg på tunga. Det i seg selv var ufarlig og skulle ikke behandles fikk jeg beskjed om. Men iogmed at jeg fikk trøske på brystvortene og det gjorde vondt, så måtte vi behandles begge to. Fikk soppdrepende middel (resept) til å smøre på tunga til vesla, som jeg også skulle smøre på meg.

Skrevet

Hvordan kan han ha fått trøske når du ikke ammer lenger? Prompen fikk det helt i starten. Var noe ordentlig dritt å bruke den medisinen legen foreskrev for det. Mycosin, nei, hva heter den igjen. Tok laaang tid før det forsvant.

En påstår farris skal hjelpe, men det hjalp ikke her.

Skrevet

Det jeg har lest meg til er at babyen smitter mor og ikke omvendt. De fleste har denne bakterien i munnen, men at det først er ved nedsatt immunforsvar at det bryter gjennom...og at det derfor kan skje hos babyer.

Men jeg vet jo ikke om det er det det er. Tenkte først på det i dag. Har ikke giddet å sjekke tunge og munn så nøye, i og med at han har feber og ikke er så gira å bli plukka på.

Skrevet

Jenten min fikk det når hun var ca 7 mnd og da hadde jeg sluttet amme så det er nok som du sier at det er baby som smitter mor.

Hun hadde hvite flekker på tunge og i kinnet, ikke noe særlig i gommene hvis jeg kan huske riktig. Fikk beskjed av legen at hvis ikke det ble bort i løpet av få dager så trengte hun behandlig. Så vi var til legen og fikk en mikstur til å pensle inne i munnen hennes.

Skrevet

Husker ikke hvor lang tid det tok før det blev helt borte, er 4 år siden nå, men det var ikke så veldig lenge, da hadde jeg nok husket det=) For å si det sån er dette en av de "milde" sykdommene hun har hatt.

Skrevet

Gutten min fikk det når han var 4-5 uker gammel. Han gikk på mycostatin i 8 dager, så var det borte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...