Gå til innhold

Andre som har barn som ikke liker melk her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere i barnet nok kalsium? Jenta mi på 3,5 år liker hverken melk eller hvitost.. drikker kun melk hvis hun får litt oboy i, ellers brekker hun seg nesten. Glad i youghurt da, men skal jo ikke spise for mye av det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Min eldste liker ikke melk , og de 2 andre tåler ikke melk...

Du får kjøpt kalk beriket juice , eller er knuste sesamfrø en av de beste kalsium kildene vi har.

Jeg lager sesam / banan smootie ( sikkert skrevet feil ) , Knuste sesamfrø , most banan , vann og isbiter . -Kan også tilsette litt havre eller ris is.

- Ellers kan du kanskje blande yoghurt og juice og lage frozen yoghurt ?

Skrevet

Har du forsøkt Biola? Datteren vår vil ikke ha melk, men Biola med blåbær liker hun kjempegodt

Skrevet

Jenten min på 2 nekter og å drikke melk. Heldigvis liker hun hvitost og yougurt. Også bruker jeg så mye melk jeg kan i matlaging, i sauser og sånn.

Skrevet

enkelt alternativ er å gi kalsiumtabletter

Skrevet

Har også ei som ikke liker melk, drikker biola ca. en gang daglig istedet.

Skrevet

Ser du skriver at de ikke skal ha for mye yoghurt. Hvorfor ikke? Hva er for mye?

Skjønner at det er mye sukker i barne-yoghurt, men hvis du bruker yoghurt naturell og har i friske bær og frukt, ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Lillemor vil ikke ha noe særlig melk, men hun elsker biola og youghurt og ost :)

Skrevet

Hei!

Jeg har aldri likt melk, så langt jeg kan huske. Min mor kunne lure melk i meg blandet med Oboy, eller med frokostblandning av den sukrede typen, altså ikke sunne triks i det lange løpet.

Fortvil ikke: hun kan spise yogurt så mye hun vil (helst yogurt naturell, ellers er det ok med 1 yogurt per måltid som dessert hvis det erstatter evt. annet søtsak), det er også mulig du klarer å venne henne til Biolas syrnet melk blandet med kornblandning. Du kan også servere cottage cheese eller kesam. Kesam med honning er digg!

Det kan godt hende at hun etterhver begynner å like ost (de fleste liker i hvert fall smeltet ost), men melk er som regel det motsatt, jo eldre man blir, jo mindre man liker det.

Ikke bekymre deg for mye, jeg kommer fra en lang linje med kvinner som ikke drikker melk, og ingen av de av fått benskjørhet. Vi er ikke dømt til å smuldre opp om ikke vi drikker melk. Man drikker nesten ikke melk i Asia, og de detter ikke ned av kalsium mangle av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...