Gå til innhold

Bytte av barnehage, noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 åringen skal bytte barnehage etter ferien var planen, men har nå fått tilbud om å bytte umiddelbart.

Fordel:

-personalet har bedre tid til tilvenningen nå enn etter ferien da det blir flere nye barn

-mye nærmere hjemmet. Sparer ca 1 time kjøring frem og tilbake daglig...

Ulempe:

-Ser for meg at det må tilvennes litt etter ferien også da 3-4 uker borte fra barnehagen blir en stund for en 2 åring.

-Hun trives godt i barnehagen hun er i og jeg tenker at ferien blir en fin måte å få den gamle barnehagen på avstand før hun begynner i en ny.

- Hun får under 5 uker i den nye barnehagen før ferien

Hva er det beste for barnet dere som har peiling på pedagogikk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville byttet nå, så får han det mer stabilt i innkjøringa. MItt opplevelse etter ha jobbet med 1-3 åringer i 10 år er at de stort sett er veldig trygge selv om det blir 3 uker opphold har de fått en mnd tid i bhg/hos dagmamma før ferien.

Klart det kan være lurt med litt kortere dager de første dagene etter ferien også, men han vil fort bli vant til å være der igjen.

Det er sikkert mye mer uroligheter om han skal ha innkjøring til høsten, med masse andre barn som også er nye og utrygge.

Skrevet

Du har sikkert rett... Får bare litt klump i halsen når jeg tenker på at hun skal forlate den trygge barnehagen og alle hun kjenner derfra... Jeg tror hun kommer til å savne dem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...