Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Skal mest sannsynlig bli satt i gang på onsdag og lurer litt på hva som da skjer. Noen som har blitt satt i gang her. Hva skjer? Hvor fort går det? Etc.. kom med alt dere har av erfaring!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Ble satt i gang med drypp pga lang vannavgang. Hadde hatt maserier i over 2 døgn da, men ikke mer enn 2 cm åpning. Riene startet med det samme dryppet ble satt. Det var intenst og riene kom veldig tett. Jeg nektet å la de skru opp dryppet fordi det ble så intenst, så dryppet stod på minimum helt til pressriene. Da ble de skrudd opp slik at jeg ikke skulle miste riene. Jeg opplevde å bli ekstremt kvalm for hver rie og føltes som jeg ville kaste opp. Lystgassen hjalp mot dette og tok brodden av riene. 4 timer etter dryppet ble satt kom det ut en nydelig baby :-) Det gikk veldig greit og ukomplisert.
It's all about me Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Hvordan du blir sastt igang kommer helt an på din situasjon. Er du veldig moden kan det holde å bare ta vannet. Er du litt moden kan det være at du blir satt på drypp. Er du ikke moden i det heletatt blir det som oftest satt inn en modningstablett. Men vet at noen også praktiserer å sette inn en ballong som skal trigge. Vet ikke helt hvordan akkurat det foregår. Jeg ble satt igang 13 dager over termin. Var helt umoden og lukket, så fikk en modningstablett 12.30. Merket ingenting den dagen. Skulle hatt en til noen timer senere, men siden siden jeg har et keisersnitt bak meg ville de vente til morgenen etter. Men det rakk jeg aldri, for 4 om natten våknet jeg av murringer. Ble undersøkt 7 og strippet siden jeg fremdeles var helt umoden. Da sa det pang og riene haglet på med bare 1 min. mellomrom. En time senere hadde jeg fått fødestue og epiduraen var på plass. Hylte som en gal så jeg var ikke vanskelig til å overtale til den. Igangsettingen som hadde startet sakte fortsatte da i et rasende tempo og under 4 timer etter at jeg fikk fødestue var hun ute. Hadde aldri klarte meg uten epidural, for dette var intenst og hardt. Fikk høre at det var flaks at jeg ikke fikk en tablett til som egentlig var vanlig rutine, for da hadde det nok endt i skikkelig styrtfødsel som de måtte gjort alt for å stoppe. Så det negative med å bli igansatt er at det kan bli skikkelig intenst. Det poitive er at du vet når det skal skje, og du er fult overvåket og får masse hjelp.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 HI her. Tusen takk for svar. Fikk litt bedre innblikk nå. Jeg innbiller meg at jeg er ganske moden da jeg har gått ca tre uker med meget kraftige kynnere samt et par netter med noe jeg tror har vært begynnelsen på rier, men de dabbet av igjen. Er tredjegangsfødende, så da er det vel også vanligere å være mer moden (kanskje?). Kanskje det holder med at de tar vannet. Er veldig spent. Ble dere lagt inn samme dagen som dere ble igangsatt?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 jeg som ble satt på drypp, pga lang vannavgang. Var innlagt 1,5 døgn før igangsetting pga vannet var gått og jeg hadde lang reisetid hjem.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 hos meg gikk vannet i uke 35, og jeg ble satt igang pga infeksjonsfare. Jeg var helt umoden og lukket, og fikk derfor piller kl 16 om ettermiddagen. Kl 20 var det 3 cm åpning, men da det kl 23 ikke var åpnet mer, fikk jeg drypp i tillegg. Kl 0714 dagen etterpå var ungen ute:) Jeg hadde en kjempefin fødsel, syntes ikke det var så vondt som jeg hadde trodd, og klarte meg fint på akupunktur og saltvannspapler, pluss bittelitt lystgass innimellom. Så det behøver ikke bli intenst eller ille:)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Godt å høre. Krysser fingrene for at jeg er heldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå