Gå til innhold

Har alle, eller de fleste, som gir MME store babyer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nødt til å gi MME til min baby, pga medisiner jeg måtte ta. Etter at babyen begynte på MME ble han veldig tjukk. Lå på 99 persentilen helt til han sluttet med MME da han var rundt året. Vi ga NAN. Nå er han 3,5 år og er slank. Han veide 11, 5 kg da han var 1 år, nå veier han 15.

Hadde nok ikke bekymret meg over tjukk baby om jeg hadde ammet, og det kan jo selvsagt ha vært en tilfeldighet. Men nå venter jeg nestemann og lurer på om jeg burde velge en annen MME enn NAN. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Nei, hun har alltid vært normal. Nå er hun tydeligvis litt liten iforhold til andre ammebabier, selv om jeg syns hun ser helt normal ut.

Skrevet

Hvilken MME brukte du da?

Skrevet

min baby er 8,6 kg og 68 cm i en alder av 5,5 mnd, og er nok heilt klart større enn gjennomsnittet. (vertfall sida ho er jente)

ho får HIPP mme.

Skrevet

Det jeg erfarte var at det barnet som fikk MME vokste "fortere" tidlig, mens ammebarnet vokste "senere". Men de var like store som 1 åringer; ca 12 kg og 77-79 cm.

Skrevet

Min har alltid fått mme (Nan første 2 månedene, så Hipp) og har alltid ligget litt under gjennomsnittet i vekt.. lang og slank siden han ble født. Men han har alltid vært småspist, drakk lite mme til hvert måltid i forhold til andre mme babyer på hans alder.

Tror ikke det har noe å si hvilket merke man bruker. Han er nå 15 mnd, og er fortsatt veldig småspist, men ikke spes tynn, helt normal, kanskje litt under gjennomsnittet fortsatt.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Brukte vanlig nan jeg

Skrevet

Har 2 stk som har fått NAN fra de var ca 1 mnd gamle pga nesten ingen melk i brystet.

Begge har vært litt under på lengden og helt normalt på vekten. Ikke tykke i det hele tatt.

Har en venninne som kun ammer sin frøken og hennes lille er veldig stor for alderen (en liten sumobryter), spesielt i vekt og mye tyngre enn min søsters som er 2 måneder eldre og kun har fått NAN

Skrevet

Har hørt at MME-barn gjennomsnittlig er litt større, eller vokser raskere, enn mm-barn. Har nok uansett ikke noe med mme-merke å gjøre. Se her, skjemaer for mm-barn vs. eldre skjemaer for mme-barn:

http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php

Skrevet

Jeg har hatt 1 MME baby på NAN, og 1 amme baby. Begge vokste helt likt. Ingen forskjell på vekst i det hele tatt.

Skrevet

Mi første fikk mme i tillegg til mm fra hun var 2 mnd gammel. Jeg hadde ikke nok krutt i melka mi og hun la på seg dårlig. Hun begynte ikke å legge på seg før hun fikk fast føde så det var nok ikke mme som gjorde at hun ble ganske stor. Hun var 10,5 kg når hun var året. Men ikke tjukk for hun er ganske lang for alderen.

Jeg har sett ganske så trinne babyer som bare får mm jeg altså så det har nok ikke så mye med mme å gjøre. Men man skal jo ikke gi så mye mme når de begynner med fast føde for den er jo tilsatt ganske så mye fett og andre næringsstoffer.

Skrevet

Mitt barn fikk NAN og har alltid vært slank.

Skrevet

hos meg er det omvendt ho som ble amma var tjukk og god og han som fikk mme var tynn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...