Gå til innhold

hadde dere kjøpt en hundevalp for..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å skrive .. for 12 000 kr:)

Skrevet

De er jo kjempesøte, da ! Hællandussan...

King Charles er kjempesøte hunder, og har du lyst, har du lov :-)

Eneste er at jeg er litt skeptisk til dette med hjertefeil hos denne rasen.. Men det har kanskje blitt litt bedre de senere årene?

Ser i hvert fall ut som en seriøs oppdretter.

Skrevet

åhh, har alt navn til hunden har hatt lyst på en kjempe lenge, vil ta hunden med på ustilling osv:) Lady Victoria :D vil ha vil ha!!

Skrevet

Det er ikke min type hund, men ser jo ut som det er sikkelige valper i hvertfall:) Ville jeg hatt en slik hund så trur jeg det er en bra sted å kjøpe valper i fra. Eierene har jo gitt dem alt, så her er det muligheter for å få en bra hund:)

Skrevet

De hundene er jo kjempefint! Har så lyst på en svart/brun sånn en.

De er perfekte familiehunder.

12000 må en jo betale uansett om en skal ha en renraset hund.

Skrevet

Denne rasen har det vært mye media styr rundt.. Har du fått med deg det?? Det er en veldig y

utbredt hjerne sykdom på de der hundene har helt horible smerter for hjernen er for stor til hodet.. Var en dokumentar på tv for ikke så lenge siden.. 12000 er det man må med uansett rase..

Skrevet

Ja så den dokumentaren jeg også, så ville aldri kjøpt en sånn hund uansett hvor søte de er... de kan vokse opp å være fine, men plutselig kan de få enorme smerter i hodet og blir gale av det.Etter den nye rasestandarden har rasen blitt for "tuklet" med, og hjermen har ikke plass i kraniet... en fryktlig skjebne for så søte hunder...

12 000 er jo normal pris, vi betale 15 000 for vår boxer valp, da det er høyt premierte foreldre. så 12 000 er ikke gærnt det...

Skrevet

For en ti års tid siden var det mye mer utbredt med hjertefeil hos denne rasen, det har blitt bedre.

Jeg anbefaler deg om du skal kjøpe renraset hund om å gå via raseklubbens valpeformidler. Der har de oversikt over godkjente parringer. Mye som ligger på Finn er useriøse hobbyoppdrettere som kansje har avlet på hunder som kan være nært relatert i slekt, ikke tatt hensyn (eller sjekket godt nok) om arvelige sykdomer.

Mitt råd: Gå via raseklubben før du bruker mye penger på ny hund! Da står du så mye sikrere mtp spekulative hundeooppdrettere som kun er ute etter å tjene penger.

Og særlig siden du er utstillingsinteressert også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...