Gå til innhold

dere som er kvalme, hva piser dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er stort sett kvalm med brekkning hele dagen :( er såå slitsomt. og det er ingenting som frister av mat..

Hva spiser dere som er kvalme?? Har lyst på litt innspirasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser faktisk det meste, men noe som har vært veldig godt de siste dagene er ristet brød med leverpostei og agurk og tomat på. Dessuten har jeg veldig lyst på klassisk kraftig mat som hamburger (Med helt basic tilbehør). Jeg var slik i mine forrige svangerskap også, kraftig basic kost, mens litt særere mat ikke frister. Jeg er vanligvis veldig glad i sushi, men det har jeg ikke lyst på nå;)

I mitt første svangerskap kunne jeg ikke fordra lam eller strimlet svinekjøtt (Jeg er vanligvis veldig glad i lam) og jeg måtte plutselig ha hamburger.

I mitt andre svangerskap hadde jeg ikke noe jeg ikke klarte å spise, men foretrakk som jeg har beskrevet øverst.

Er ganske likt nå, men merker jeg sliter med ferdig tomat-pastasaus på glass:)

Veeeldig logisk dette, he he.

Skrevet

Frukt bli det my av her i gården! Og salt kjeks og knekkebrød med hvitost.

Skrevet

jeg spiser stort sett det samme som før, ennå i hvertfall. men må passe på mengden så jeg ikke blir for mett, da spyr jeg. eneste jeg ikke kan spise uansett mengder nå er kyllingvinger og pøler, kaster opp med engang av det.

Skrevet

Orker mest brød med ost og skinke, smelta i mikroen, pizza, lasagne, pasta, enchiladas og andre "sunne" ting... Smelta ost og pasta-produkter er det som hjelper mest på kvalmen og som jeg klarer å trykke i meg mest av. (er jeg stappmett stilner det kvalmen en stund) Er som regel dårlig mesteparten av tida, spyr en god del, så må være mat som er like ok å få opp som å få ned....

Slet med ekstrem sv.skapskvelme hele veien sist jeg var gravid, og det føles relativt likt nå, litt bedre denna gangen, men.

Skrevet

Takk for svar..

Er liksom ingenting for friste, alt jeg tenker på blir jeg kvalm av. :(((

eneste drikke jeg får i meg er cola, bestilte pizza til middag spiste litt men ikke så mye... ingenting som friste :(( jaja, får håpe det snart går over. er 9+1 i dag.

Skrevet

ingenting som frister her heller, men om du plutselig får lyst på noe er det viktig å gå å kjøpe det med en gang. det er min strategi for å få i meg mat, og det funker jaffal på meg!! saftis er et must :-)

Skrevet

huff er ingenting som frister te meg heller,er skikkelig matlei for tia.men jordbær knust i foodprocessorn,popcorn,og pommes frites klarer jeg å få ned..gryterett går også greit,merkelig nok.men har fått avsmak på alt av røkt mat,kaffelukt og cola..blir skikkelig spyklein av det..men håpe det går over etterhvert.

Skrevet

det jeg har fått avsmak på er grillmat, spesielt marinert kjøtt :(( blir bare kvalm med tanken på lukta :(( offf..... cola går kjempe fint å drikke for meg, er mest det eneste jeg klarer å drikke...

Skrevet

Ris med margarin + salt, SUSHI og en del frukt. Ananas, f.eks. Men det beste er sushi. Funka veldig bra på siste svangerskap også :) Må bare unngå tunfisk og kveite:)

Skrevet

anbefaler på det sterkest og reise på helsekosten og kjøpe ingefær tabletter. de er testet på gravide som er plaget med kvalme og det funker=)

jeg kunne ikke tenke på mat før det bar rett på wc , men et par dager etter at jeg begynte på de så kan jeg spise mat igjen=))))

Skrevet

hehe...det er ikke greit å være kvalm , får trøste oss med at det går over :)

Jeg spiser ryvita multigrain eller hva det heter , med magerost (skinkeost) og masse frukt . Idag fikk jeg til og med i meg en bakt potet som jeg lagde :)

Ellers er det svært lite som frister gitt :)

Skrevet

Det som frister aller mest er faktisk kokt fisk med kokte poteter og gulrøtter.... Makter ikke sjokolade og fet mat, egentlig veldig merkelig, for jeg liker vanligvis veldig godt sjokolade:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...