Gå til innhold

Krampe i leggen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som er plaget med nesten-kramper i leggen(e) hele tiden? Hva kommer dette av og hva kan gjøres? Noen som vet om det hjelper å sove med beina høyt? Andre gode råd? Er 26 + 2...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

en venninne av meg var veldig plaget med urolige bein og vondt i beina på slutten av siste svangerskap og nevnte at magnesiumtabletter hjalp for henne. Du kan kanskje søke litt på nettet og se om det er noe som kan være verdt et forsøk.

Jeg har iallefall det friskt i minne dersom det skulle bli plagsomt for min del.

Men sjekk for all del på forhold på nettet eller med lege at det ikke er skadelig på andre måter, for som sagt, så er dette bare 2. hånds informasjon...

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg plages også av dette. Urolige ben og nestenkramper om nettene, særlig hvis jeg strekker på bena eller krøller tærne...

Vil også gjerne ha tips :)

Skrevet

Jeg har også hatt krampe en del ganger. En gang hadde jeg det grytidlig om morgenen (ca 1-2 timer før jeg skulle stå opp). Det var i hele venstre leggen og gjorde utrolig vondt. Var vondt i den leggen i et halvt til et døgn etter at selve krampene var ferdige. Ellers har jeg også hatt vanlig krampe i kun en tå eller lignende en del ganger. Det er ikke noe behagelig. Syns jeg husker å ha lest en plass at det kan hjelpe om man masserer det aktuelle stedet, eller om man går mens det gjør vondt.

Skrevet

Forsøk å knyte en ulltråd rundt foten/leggen! Det skal faktisk funke :-)

Skrevet

Jeg tar magnesium hver dag. Det hjalp utrolig bra!

Skrevet

Kramper i leggen kan tyde på både mangel på både magnesium og kalsium. I dette svangerskapet har jeg foreløpig bare hatt én krampe, mens jeg med førstemann hadde det konstant. Jeg tar Cal-Mag 2:1 Citrate hver kveld (det anbefales å ta det på kvelden, for det roer muskulaturen). Denne er tilsatt vitamin D, noe som er viktig for opptaket av kalsium og magnesium.

Ellers ble jeg anbefalt støttestrømper av jordmoren. Kjøpes på apoteket. Hun mente alle andregangsgravide burde bruke det.

Skrevet

Jeg hadde mye kramper forrige gang, og hadde tendenser til det hele nettene denne gangen også, fram til jeg begynte med støttestrømper og tok magnesiumtilskudd på kvelden (funka ikke hvis jeg tok det på morgenen). Nå har jeg nesten ikke kramper lenger.

Skrevet

var veldig plaget med dette i forrige svangerskap, fikk råd om å legge ei SÅPE i senga (ja du hørte riktig) og det hjalp!!!!

fikk krampe her ei natt to ganger på grunn av mye ståing og gåing på jobb, da va såpa på plass neste natt, har ikke hatt krampe siden...

Skrevet

Hm tror ikke kroppen min har skjønt dette jeg, for her sitter krampen i lårene!! anyone? Nesten daglig, blir gal. Rett å kjøpe magnesium nå..

Skrevet

Magnesium hjelper!

men obs: du kan få diarre`av magnesium om dosen er for høy, prøv deg forsiktig fram, for meg hjalp det supert bare å ta halv anbefalt dagsdose : )

Krampene forsvant helt

Skrevet

Jeg mener det er en sammenheng mellom de dagene/nettene jeg får krampe i beina og de dagene jeg er fysisk aktiv. Når jeg trener merker jeg mye mindre til krampene - sikkert fordi blodsirkulasjonen øker.

Hvis det har sammenheng med blodsirkulasjonen vil det nok gjøre det verre å sove med beina høyt.

Skrevet

de sier det hjelper med beina hoyt, men hvis man ligger pa siden kan hoye bein utlose mer krampe. Mitt tips: Magnesium og potassio som finnes f.eks i bananer. Om sommeren nar man svetter mye klarer ikke kroppen a ta til seg nok sa da hjelper det a ta et tillskudd. Jeg sliter med kramper utenom garviditet ogsa, sa kanskje jeg skal prove sapen eller ulltraden , ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...