Gå til innhold

nattesøvn rundt 10mnd....*oppgitt*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her er forsovidt nattavvent MEN han våkner om natta og hyler, klarer ikke roe han annet enn med puppen og jeg er trøtt og sliten om dagen så orker ikke ta opp den kampen, når han sov hos sin mormor i gårnatt sov han hele natta...og jeg skjønner ingenting...han holder på å får tenner men i natt virka d ikke som d var d som plaga han helller...blir så lei meg og oppgitt....skulle ønske han kunne sove hele natta nå snart....

andre som har d som meg og som muligens har funnet ut hvorfor d er sånn?

har begynt å lure på om han ikke tåler at jeg spiser grillmat men kan ikke forstå d heller når han er blitt så stor....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Høres ut som min lille kar det der:) Han ble nattavvent når han var mellom 5-6 mnd (helsesøsters anbefaling, de er lettere å venne av da sa hun) snart 11 mnd nå. Men sikker på at det er pupp han vil ha? Du kan jo tilby vann i stedet, ikke like koslig å våkne til vannflaska som til pupp, og skulle han være tørst så får han det behovet dekt.

Lille gutt her våkner med et brak innimellom, og hyler, men da tenker jeg at han sikkert har drømt el. får jeg ikke roet han i senga, tar jeg han opp til han roer seg og legger han igjen...snakker stille og rolig med han. Tror det er nærheten og tryggheten de egentlig er ute etter og bare få bekreftet at mor er der. Merker også at han er ekstra urolig i perioder når tenner bryter frem, kan det være det?

Så er det jo veldig mye som skjer med den motoriske utviklinga og psykisk i denne perioden, og det har nok også innvirkning på nattesøvnen. Må vel bare smøre oss med tålmodighet og alliere oss med "mormor" når man trenger ett avbrekk:)

Skrevet

Jenta mi er ca 10 mnd, og har også begynt å våkne om nettene. Hun ble nattavvent når hun var ca. 8 mnd, og det gikk kjempebra. Hun har forøvrig fått endel tenner i det siste, så jeg tror det har mye med saken å gjøre. Hun fikk sin første tann på 8mnd-dagen, og jeg tror den 7. tannen brøt frem i natt. Hun har også vært vanskelig å legge de siste dagene, og sutrer mye både på dagtid og nattestid. Her er det også bare puppen som gjelder.

Litt rart egentlig, for hun mistet litt interessen for puppen for noen måneder siden, men nå vil hun ha den mye mer. Særlig når hun er trøtt og sutrete.

Regner med det er en fase, og at det vil gå seg til. Hun hadde jo fine rutiner for en stund siden, så da tror jeg ikke det blir så vanskelig å gjenopprette de når hun har det bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...