erteposen + 4 Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har handla apotekvarer, og liker ikke sink salve eller hadde vel gutter som klarte seg med luft tørking. Husker jeg las om inotyl salven her inne, og kjøpte en tube. Fungerer den mot bleieutseltt og sår stump? Der stod ingenting om den type bruk på vedlegget. Beklager om navnet er feil, men bekkenet har låst seg og jeg er fint plassert i senga:)
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Minsten min var veldig plaget med sår stump de første 3 mnd., da han hadde overgangskatarr. Ingenting hjalp før vi prøvde Inotyol. Smøres tynt lag på affiserte områder og utslett/sårhet forsvinner på omtrent 24 timer. OBS: Du må bruke olje (vi brukte jordnøttolje) for å vaske av gammel salve, da den sitter mye bedre enn sink og andre salver.
Lykkekløver Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Vi har veldig gode erfaringer med Inotyol salven, den tar vekk bleieutslett og sår hud på noen timer her!
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Min erfaring med Inotyol er i hvertfall at den er helt fantastisk! Var HS som anbefalte den til meg, og etter å ha prøvd den gikk alle zinksalvene våres i bosset i hvertfall ;-) Viktig å ikke bruke den annet enn når man må da, men det sier seg vel selv. Må også passe på at den ikke kommer på klærene siden den er vanskelig å få bort i vask. Vi hadde en med laktoseintoleranse som hadde voldsom diare i noen uker før vi fant ut av det, han ble kjempesår, og når vi smurte på Inotyol var stumpen helt fin igjen etterpå :-) Også veldig grei å bruke til såre neser på små barn. Tørke godt av nesen, ta litt salve på en q-tip og dytt det inn der som det er sårt i et supertynt lag rett før leggetid. Lover at nesen er helt fin og fri for sår dagen etter :-)
erteposen + 4 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2009 Tusen takk for svar alle sammen. Da har jeg ikke gjort noe dumt, og ikke minst så vet jeg navnet:) Hun på apoteket hadde ikke hørt om at den var i bruk til baby, men det var ei pur ung jente. Takk, takk....
Dobbelt prinsessemamma Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Inotyol er det ebeste mot sår rumpe, og den virker raskt og bra! Har ei jente som har slitt med atopisk eksem og ømfintlig hud, og er derfor mer sår enn vanlig, og har ikke funnet noe bedre! Så noen sa at salverester kan være vanskelig å vaske bort, men det trenger du ikke. Jenta vår har som nevnt ømfintlig hud og reagerer raskt på ting, men ikke på denne, så det gjør ikke noe om det sitter igjen en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå