msunicorn Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Her går det kun i Hipp sin risgrøt og mildgrøt m/frukt. Forsøkte Nestles havregrøt her en dag, men hun nektet å svelge og satte hele skjeen i halsen. Til og med jeg syns at Nestle-grøtene smaker mindre enn Hipp sine. Men skal forsøke med havregrøten igjen. For jeg syns allerede hun begynner å bli litt smålei Hipp-grøtene, etter å ha spist det samme i 14 dager. Hun er 6,5 mnd.
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Nestles god natt naturell havregrøt (6 måneders) og Nestles fullkorn naturell (8måneders) er favorittene her. De med frukt er ikke så populære. Bare synd at de naturelle grøtene er så vanskelige å få tak i. Særlig fullkorn naturell. Er jo at hav av grøter i butikken, men de aller fleste er med frukt. Snart kan vi begynne med 12 måneders-grøt, men har ennå ikke sett noen naturell grøt for denne aldersgruppen. Noen andre som vet om noen?
temine Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Jeg bruker stort sett bare Nestle-grøtene, synes de fra Hipp blir for søte, samt den testen hvor Nestle kom best ut pga riktig type jern. Går i grøter uten frukt her og. Havregrøt god natt og Mild fullkornsgrøt naturell. Så får han heller "ordentlig" frukt etterpå. Enig i at de grøtene uten frukt er vanskelige å få tak i, det er synd!!!
temine Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Jeg slutta forresten nesten helt å kjøpe ferdiggrøter når tuppa mi ble året. Laga heller havregrynsgrøt til henne.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Flisa er vel ikke så voldsomt kresen at det gjør noe, så her glir det meste ned. Men etter å ha lest tester om at jerninnholdet er best i Nestle-grøtene, og at de med frukt inneholder altfor mange tomme kalorier etter min smak, så er det stort sett Nestle Hvetegrøt med havre det går i her i heimen. Den finnes forøvrig til en billig penge på Rema1000, mye billigere enn god natt-grøten=)
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Ja, har tenkt tanken, men bare lurer på om det er nok jern i det? Vanlig havregrynsgrøt mener jeg... Er jo så greit med de som er jernberiket. Som deg foretrekker jeg Nestle sine nettopp pga jerninnholdet.
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Ja, vi bruker hvetegrøt med havre av og til også, men av en eller annen grunn er han ikke like glad i den...
temine Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Når de blir så store som ett år spiser de jo så mye vanlig mat, at det er ikke lenger noe problem hos de fleste. Variert kosthold med kornprodukter, grønnsaker og noen melkeprodukter gir de det de skal ha.
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Ok, takk for svar! Da blir det havregrynsgrøt om en måneds tid:)
LilleBjella Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Vi bruker også de to. Men havregrøten er mest populær og det forstår jeg godt. Den smaker jo bedre. Syns ikke havregrøten smaker noe særlig i det hele tatt egentlig. Har også gitt havregrøten med aprikos og banan, og den falt i smak den også.
FrøkenJ Skrevet 8. juni 2009 #12 Skrevet 8. juni 2009 Her går det i havregrøt fra nestlè. Smaker ikke så mye,men bruker ofte sviskemosen som tilbehør, blander gørt og svisker. Da går grøten unna :-) Syns egentlig utvalget er veldig lite når det gjelder grøt jeg. Snuppa er akkurat blitt 7 mnd...heldigvis ser jeg ingen tegn til at hun er lei da.
Kiwi med maispire Skrevet 8. juni 2009 #13 Skrevet 8. juni 2009 Jenta mi får ikke ferdiglaget grøt:) Til kveldsmat får hun most avokado og banan, med masse fett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå