Gå til innhold

Skuffet og kjønn:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i dag. Vi venter en jente, men ønsket oss en gutt. Kjenner et lite stikk av skuffelse:-( Klarer ikke glede meg like mye lenger. Forhåpenligvis og sannsynligvis går dette fort over. Men er jeg dårlig mor som ikke gleder meg over det friske barnet jeg er så heldig for å få?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle jo stå <>

Skrevet

Dette går over. Når du ser den lille skapningen in real life, så klarer du ikke la være å elske han. Han er skapt akkurat til deg vet du. Det er akkurat han, det eneste eksemplaret i verden, helt uskyldig og BARE du i hele verden er mammaen hans.

Gled deg :)

Skrevet

..litt trist å svare innlegget med 'han-han-han', kanskje? ;)

Uansett; jeg hadde det som HI en stund. Fikk vite på rutine-UL at vi venter gutt. Fikk sjokk! (Hvor absurd det enn må lyde..) Vi har jente fra før og klarte bare å se på oss selv som jenteforeldre. Nå er det ca 2 uker til termin og vi er inneforstått med at vi skal få en liten sønn og vi gleder oss til å møte ham. Veien fra sjokk til godta til å faktisk glede seg var litt lengre enn forventet -men vi blir nok like kjærlige foreldre med denne gutten som med datteren vår! Fryd deg over graviditeten og den lille frøkna som er på vei! Lykke til med tanker, følelser og voksende mage!

Skrevet

Jesus... Når jeg hører sånt lurer jeg på hva det er for noe med folk. Det finnes tusenvis av mennesker som har barn med funksjonshemming, kromosomfeil osv og så skal du sitte og være skuffet over feil kjønn?!? Det er bare en løsning på problemet: Ta deg sammen.

Skrevet

Kjente et lite stikk jeg og da jeg fikk vite jente, men ikke fordi jeg ikke ville ha henne, men fordi jeg ikke får den gutten jeg tenkte så på og drømte om...

Men husk at det er jo ikke et fremmed barn som kommer til oss... Det er jo døtrene våre :-)

Det går over, du er ingen dårlig mor, man kan ikke styre følelsene sine. Men så snart du får omstilt deg og vent deg til tanken er jeg helt sikkert på at du kommer til å glede deg igjen :-)

Skrevet

Nei du er ikke en dårlig mor. Enda.. Men om du ikke blir glad i den lille fordi det har feil kjønn, DA er du en dårlig mor.

men det tror jeg ikke kommer til å skje.

Skrevet

09:12

Hahaha..var ikke klar over at jeg skrev han han han :-) Var absolutt ikke meningen. Uffameg altså..

Skrevet

Ikke bekymre deg. Du kommer til å glede deg over det liile gullet i magen! Må bare la det få "synke inn " at det ikke er en gutt men ei frisk lita frøken, som kommer til å bli det vakreste du har sett:)

Skrevet

Neida, du er ingen dårlig mor! Dette er følelser som går over tror jeg. Det gjorde det for meg i hvertfall. Har 4 gutter og ei jente, ønsket oss litt en jente siste svangerskap. Vi fikk en vakker gutt, og elsket han fra første øyeblikk etter fødselen. Skuffelsen var blåst bort.

Skrevet

Unnskyld, men jeg må bare si at jeg skjønner det bare ikke... Altså, hvordan det ikke kan bare være knekkende likegyldig hvilket kjønn du får på barnet ditt?!? Jeg skjønner det ikke, og vil kanskje aldri skjønne det.

Hilsen en som ikke engang har tenkt å få vite kjønn når hun skal på UL.

Skrevet

Vær glad du kan få barn i det hele tatt.

Skrevet

Sånne kommentarer er bare helt fjerne...

Det at man føler seg skuffet har ingenting med å gjøre at man ikke er glad for at barnet er friskt. Å være skuffet handler om å ikke få oppfylt en forestilling man hadde, så blir man litt lei seg for det. Naturlig! Men man kommer over det. Det må bare bearbeides.

Skrevet

Tusen takk for alle POSITIVE tilbakemeldinger!

Tok ikke så lang tid før jeg kom over det, så nå GLEDER jeg meg til den nye prinsessa kommer.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Skjønner deg godt. Fikk et lite stikk selv...fikk først greie på at vi skulle få jente, men fikk kontrabeskjed på den andre ultralyden. Da ble jeg faktisk skuffet...Kunne ikke noe for det, følelsene bare kom..Det gikk ganske fort over og jeg gleder meg veldig nå:) Masse lykke til med babyen i magen:) klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...