Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt er du og jogger du enda?

Tenker å holde på til det blit ubehagelig.. men varte ikke lengre enn 10-11 uker med de andre to.. nå er det helt supert enda. Merker ikke magen enda den er DIGER.. 12+5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 27 fullgåtte uker idag, og jogger fortsatt :) Men tempoet er ikke det samme som før, og jeg bruker lengre tid på oppvarming og nedtrapping.

Dette med trening er veldig individuelt, jeg er førstegangsfødende og har ikke noe å sammenligne med, men kjenner kroppen min godt og avslutter treningen hvis jeg merker ubehag/svimmelhet eller lignende :)

Har litt å si på aktivitetsnivået du hadde før du ble gravid, og så finnes det så mange andre treningsformer enn jogging når det evt blir ubehagelig.

Godt å holde seg i form, lille i magen holder seg rolig mens mamma trener og tar sine egne treningsøkter når mamma sitter eller legger seg ned ;)

Skrevet

Til man føler at det ikke er behagelig lenger;)

Skrevet

Det kommer an på hvem man spør. Jeg fikk beskjed av legen om ikke å jogge i det hele tatt. Men jeg gjorde det for det da. Jogget 3 ganger i uka frem til jeg var 20 uker på vei. Jordmor mente det var på tide å gi seg med jogginga og heller gå raske turer da jegv ar på UL i uke 18, men at jeg selvfølgelig skulle se an hvordan jeg følte det selv.

Jeg fikk problem med bekkenet og sluttet i uke 20. Det er utrolig irriterende at jeg måtte kutte ut da, for jeg kjenner det så innmari på kondisen. Den blir vel gjerne dårligere uansett pga graviditet, men jeg inbiller meg at det hadde gått bedre om jeg hadde fått løpt som før.

Men kjenn etter hvordan du føler deg du. Så lenge du føler deg pigg så løp i vei, og ta hensyn når du kjenner du trenger det.

Skrevet

Jeg er 24 uker og løper intervaller fortsatt, så dette er nok ganske individuelt og avhengig av formnivå. Er bekkenet i orden skulle det ikke være noe som tilsier at du ikke kan løpe om det er det du ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...