lodeline Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Har en gutt på 14mnd som er veldig plaget med hard mage. Han spiser vanlig mat,brød med pålegg, variert middag med grønnsaker. Gir i tillegg malt i melk og rosiner og svisker. Vet snart ikke min arme råd. Har måttet gi laktulose, men har ikke lyst å gi ungen min så mye av sånt... Noen som har gode råd? På forhånd 1000Takk
Popsipus Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Vår sønn på 17 mnd har vært plaget med skikkelig hard mage i flere måneder. Det kunne gå flere dager mellom hver gang og når han endelig fikk gå, var det så hardt og smertefullt at han hylgråt. Det kom også en del blod noen ganger. Sjefen på jobb anbefalte fotsoneterapeut. Hun hadde brukt dette på sine to sønner med meget god effekt. Siden vi var desperate og siden det tross alt ikke kunne skade, ble vi enige om å prøve. For en effekt!! Etter 4 behandlinger har han begynt å bæsje igjen med normal konsistens på avføringen. Gutten sover mye bedre om natta og er i så mye bedre humør om dagen. Vi merket effekt etter første behandling med bedre humør og bedre nattesøvn. Kan anbefales på det sterkeste!
Slæsh84 Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Laktulose er ikke vanedannende,bare så du vet det. Jenta mi er 13mnd snart å har måtte bruke i lang periode laktulose. Hs sier så lenge hun har hard mage hele tiden bør vi gi det til det blir bedre. Vi gir og rosiner,malt,masserer osv. Hun får helt vanlig mat + grøt om kvelden.. Så vi står også litt rådvill hva vi skal gjøre..
En snupp - og en knert i magen Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Vann! Masse vann. Her har vi vannkoppen (eller en av de tre-fire) liggende tilgjengelig hele tiden. Og sånne små Imsdal-flasker er stas. Etter at vi begynte med det har vi kanskje trengt å gi svisker en eller to ganger. Men da har vi måttet gi et glass over to dager også.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 trodde blåbær gjorde motsatt. ??!! Satt en stopper for løs mage. Jeg spiser vertfall det hvis jeg har eks. diare..
August gull Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Gutten min på 14 mnd har hatt samme problem siden han var 6 mnd. Nå går det mye bedre! Gir han sviskemos, kiwi, rosiner eller biola yoghurt hver dag. I tillegg drikker han masse vann! Han liker veldi godt biola yoghurten med bringebær og vanilje :-)
pablo Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 linfrø!!!Bland det i yoghurt.Funker kjempe bra.Har en utt som hadde det.Ble bedre nesten med engang.Og da hadde vi forsøkt alt før det.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 12. juni 2009 #9 Skrevet 12. juni 2009 funker begge veier det- Blåbær regulerer magen :-) Jenta mi har ikke hatt problemer med magen i det hele tatt etter at hun har begynt å spise blåbæryoghurt :-)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #10 Skrevet 12. juni 2009 Nestle sviskesaft, biola-sviskeyoghurt, linfrø som har ligget i vann/juice eller i yoghurten over natten...........veldig bra!
lodeline Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 16. juni 2009 1000Takk alle sammen for gode råd;) Her var noen nye å prøve;)
Slæsh84 Skrevet 16. juni 2009 #12 Skrevet 16. juni 2009 VI HAR PRØVD ALT,Å IDAG RINGTE JEG HS FOR ¨HØRE HVA MER JEG KAN PRØVE,GJØRE.. BLIR LEGETIME I MORGEN.. Har ikke hatt avføring på dager.. Å vi gir laktulose 6ml hver dag,malt,linfrø i yoghurt... Stakkars jenta mi,hun har kjempe vondt å magen er kjempe oppblåst..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå