xxxJulianexxx Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Ei jeg kjenner er så bekymret fordi treåringen hennes fremdeles må sove på dagtid. Hun legger ikke barnet før ved halv ni tiden hver eneste ukedag. Enda senere i helgene. Hun sier hun legger han sent for å få mer tid sammen med han etter jobb og barnehage. Jeg tror ungen hennes trenger å sove på dagen fordi han legger seg altfor sent jeg. Da min eldste var tre la han seg mellom halv syv og syv. Mulig det var tidlig altså, men han har barnemigrene så jeg må passe på at han får nok søvn. Hva mener dere?
Prins&Prinsessa Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Min sover ikke på dagen mer. Går kjempe fint. Han legger seg ca 19.30 og står opp ca 07.00. Han sov lenge sånn + 1-2t om dagen. Men plutselig begynte han med å legge seg i halv 9-9 tiden. Det skulle vi ikke ha noe av så vi prøvde å kutte dagsoving og det funket som bare det
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 gutten min legger seg kl 20 han. Sover til ca halv åtte morgenen etterpå. Slik er det hele uken
Bare jeg er meg :o) Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Han har siden han var baby lagt seg mellom halv syv og syv og sovet til mellom syv og åtte dagen etter- Men nå som det er lengre lyst er han i seng rundt halv åtte Sluttet å sove på dagen før han fyllte to
winneboo Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Jenta mi sluttet å sove på dagen et par mnd før 3-årsdagen. I begynnelsen var det litt kluss, men etter noen uker så la hun seg ca kl. 19 og sove til kl 06 dagen etterpå. Måtte kutte ut dagsovingen for hun sovnet til slutt ikke før kl 21 og 22, og det gikk jo ikke ann. Skjønte da fort at vi måtte kutte den dagluren. Så hun legger seg ca kl 19 i ukedagene og sover til kl 06, og da har vi en lang dag foran oss begge to så hun må ha de 11 timene på øyet. I helgene er hun ofte oppe litt lenger, men er hun skikkelig trøtt kl 19 så legger hun seg da. Ser litt ann hvor trøtt hun er. Noen ganger tar hun seg en lur etter barnehagen på fredagen og så er hun oppe litt lenger og sover litt lengre på lørdagen Men det er med måte da, hun er ikke opp til midnatt da, kanskje til sånn kl 21 eller 22. Kommer litt ann på syns det er litt koselig å ha henne oppe litt lenger i helgene og spise litt god mat senere sånn rundt kl 20 og leke litt etter det. Men som sagt dette er i helgene. I ukedagene er det rutine rutine altså..hehe..da er både mor og barn trøtte.
solstråle69 Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Når står barnet opp om morgenen da? Snuppa vår på 3,5 år sovner som regel kl 2000 - og sover til ca 0730. Hun sluttet å sove på dagtid før hun fylte 2 år.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Nå sovner han alt fra mellom 18 og 19. Han står opp før 07. Lang dag i bhg, ikke ferdig før 1700 - og ikke hjemme før 1745. Er helt utkjørt når vi kommer hjem.. Tidl så jobbet jeg sent, og da sto vi ikke før opp 08 og da sovnet han kl 20 - 2030. Slik blir det igjen til høsten da jeg begynner i ny jobb. Takk og lov! Daniel har ikke sovet på dagtid siden han var 2år. Sluttet ca en uke etter han ble 2 med dagsovingen. Daniel er mer utkjørt nå enn tidl, fordi dette er ikke hans vanlige soverutine. Heldigvis varer bare dette ut juni, siden jeg trengte jobb og en bhg kunne tilby meg det frem til jeg trer inn i min nye stilling. Helt fra han var baby har han aldri vært i seng før 20 - og jeg er førnøyd med så lenge det ikke går på bekostning av søvn. Jeg har satset på at han bør få ca 12t og MINST 11.5 - våkner han før det er han skjelven om morgenen, kvalm og lign - slik jeg var/er. Jeg har også sørget for at jeg ikke skal ha en 100% jobb, for å få tid til ungen min, (kritiserer ikke andre) og derfor har jeg lagt opp et løp som fungerer for oss, bortsett fra akkurat denne mnd, hehe
Tired mama Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Vi prøver å ha 3-åringen vår i seng til kl. 19. Sovner før 19.30. Sover ikke på dagen. Det sluttet vi med da han var 2,5 år fordi han ble helt umulig å legge på kvelden og aldri sovnet før kl. 21-21.30.
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Min legger seg mellom 19 og 20.30, og sover til mellom 09 og 10. Sover stort sett alltid 13+ timer, men sover hun på dagen blir det tull med legginga så vi forsøker å unngå dagsoving, men er vi på en lengre kjøretur sovner hun alltid. Sluttet å sove på dagen da hun var 2,5 år.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Min på 3 sover ikke på dagen,men hun er klar for sengen mellom halv syv og syv..Pleier å få være litt lenger oppe om helgene.
MintCondition Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Vår 3-åring legger seg ca 19.30-20 hver dag, og står opp ca 7. Sover ikke på dagen. Kan fint være oppe lengre i helgene da, om hun ikke er spes trøtt, men det blir sjeldent senere enn 20.30 uansett.
flypapir Skrevet 8. juni 2009 #12 Skrevet 8. juni 2009 Jenta mi sover ikke på dagen lenger og legger seg vanligvis rett etter barne-tv. Sovner da rundt kl.19 og sover til rundt kl.7 på morgenen. Skjer det noe spesielt klarer hun å holde koken noen timer lenger, men er vi bare hjemme vil hun gjerne legge seg når hun pleier å gjøre det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå